2007-12-10
16:16:35

2 hamsterliv förbrukade

I skötväskan! Där låg kameran! Men nu är 2 av tre barn ute i lervällingen och gör sej snygga inför fotograferingen!

Amalia har vart lite transa i dag! Hon spelade jesusbarnet på julvandringen i kyrkan. Med rosa sockor och tröja med rosa hjärtan på! Maria måste krystat rejält för att få ut den klumpen...
Hon skötte sej så fint så fint! Barnen som går julvandringen tycker det är kul med en riktig bebis!

 Ska förresten stämma Cheapy ( eller cheppary som svärfar säger)så det stänker om det! Stänker är just ordet. Vi var där en snabbis i går, men det de annonserade om var redan slut, såklart. Vi ska då gå in i affären bredvid istället. Jag går först med barnvagnen och svänger vänster direkt utanför för att gå till nästa entre. Ser ju då inte att de idioterna ställt en marshall en meter utanför dörren. Barnvagnen skymmer ju. Så jag trampar rakt i den och får starin på HELA jeansen. Fattar inte hur, men hela byxbenen är täckta av stearin. Vis av ganska stor erfarenhet av stearin (tack vare jobbet), så vet jag att stearinet går att få bort , men inte fettfläckarna... Det var dom byxorna det! Nu har jag 1 par jeans kvar...

2 liv förbrukade på hamsterns korta levnadstid, men vis av erfarenhet även där så vet jag att de kan ha ganska många liv. Maja o kompisen Emilia lekte med hamstern Emilia i går. Sen åkte vi bort, när vi kommer hem ser jag att buren är öppen...Flickorna har glömt stänga den! Tur som skråa har så sover den lilla gnagaren o har inte märkt att buren var öppen...puuh..Wictor var ju hemma + att buren står uppe på ett skrivbord...
Nästa liv så...Emilia fick springa lös i Linus rum när han la sej i går, det tycker hon är kul. MEn det låg en tom luftmadrass i hop rullad på golvet sen Jonna sov över. Emilia brukar tycka det är kul att springa under den. När jag gick in efter en stund för att stänga in henne kunde jag inte hitta henne. Tillslut hittade jag henne under lufgtmadrassen där hon kört fast och antagligen fått lite andnöd. Hon var lite medtagen om man säger så. Hon rörde sej med 1 steg i minuten ungefär. Stackarn! Hon fick lite sallad och fick gå o lägga sej! Men i natt hörde jag henne i hjulet, så hon är nog som vanligt igen...*hoppas*...

Nu är det snart dags för sista innebandyträningen för detta året. Heja Linus!
Och fotograferingen?? Det får ni se i postlådan framåt jul om det blev nåt!
Postat av: carina

Du har ju erfarenhet av detta,tänk när han hade byggt bo under tvättmaskin! tur att ddet gick bra denna gång också!

2007-12-11 | 09:28:55
URL: http://sierra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: