2007-12-18
09:04:29

Borsta med sprit!

Grym natt...Vi kör varannan-natt-race här... Malan vaknade kl 00 o åt. Sen sov hon till 2.40 och var vaken till 4.20. Underbart!! Maja väckte mej sedan 6.45 genom att VRÅLA att hon inte fick se på DORA för Linus...urkk...
 Nu har vi myst med lite välling o Maja är på dagis o Linus i skolan. I morron är sista dagen innan jullovet, och Maja har avskedsfest på dagis. Efter jul börjar hon o 6årskompisarna på helt ny avdelning eftersom de trycker in en massa nya barn på befintliga avdelningarna. Kan nog va kul för de stora barnen att få rå om sej själva o slippa "bebisarna".

Jag läser världens roligaste bok. Den borde verkligen tryckas upp på nytt o säljas som komedibok!
"Fråga mej" Handbok för hemmet,från 1904.
Jag skrattar så jag hoppar på kvällarna o läser högt för Fredrik hela tiden. Samtidigt som man förstår deras hopplösa tillvaro när barndödligheten ligger på 25%...
Jag ska dra många exempel framöver, men här är ett:
"Även tändernas vård är viktig. Morgon och afton bör tänderna borstas med mjuk borste, som ej blott föres längs efter tänderna utan uppifrån och ned. Till borstningen bör man använda kokat, avsvalnat vatten, som på sin höjd fått tillsats av litet sprit. Tandpulver eller tandpasta bör undvikas då det innehåller sackarin och kan skada tandbenet"
Ja för det är ju mycket bättre med sprit!!
Postat av: Lina

Men du.. maila mig ([email protected]) men önskemål på hur du vill ha sidan,(färger, bilder, text på headern..) samt inloggningsuppgifter. Så ska jag se om jag kan hjälpa dig när jag får lite tid över..

Ha en bra dag!

2007-12-18 | 09:08:10
URL: http://ninninusens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: