2007-12-21
16:05:26

Fet, Ful o Flytande knäck

Hej hopp!
Idag klev jag upp med tuppen för att snabbt komma i väg till skövde o handla julmaten. Men det gjorde inte maken...som hade ledig dag...Men klockan 9 kom vi iväg i allafall. Linus ville hellre va med farfar o Maja stannade hos farmor o "hjälpte" henne att julpynta. Vi körde Coop och Ica och kl halv 1 var vi hemma igen. Kom ihåg nästan allt, utom saltet och trislotter till farmor...Men det hinns med i morgon.
Teddy o barnen gick ut o fixade den andra granen, det får bli insättning i morgon, det är även då som vi ska städa, har ju fortfarande inte kommit dit!
Sen åkte Teddy i väg till jobbet för att julmysa som vanligt sista dagen före jul- Han brukar komma hem lagom rund under fötterna...minns det året då det var dagen före julafton. Stressigt som attan, julgranen var inte klar. Och karln kommer hem stupfull!!! Försökte länge få honom att sätta i ljusen i granen, efter många om o men fick han väl i slingan, men då funkade den inte...Tillslut däcka han i soffan... Detta får INTE upprepas!! Men nu är det ju några dagar före julafton i allfall!
När han åkt i väg kom lilla råttan fram i mej, skulle provsmaka lite ur godisburkarna! Döm om min förvåning när jag öppnar knäckburken o knäcken flyter... Öhhhh...Den som var så hård o fin för 3-4 dagar sen... Blev förbannad. Ingen jul utan knäck. Så jag har nu kokat ny. Hoppas hoppas den blir bra. Verkade lös, men när jag gjorde kulprovet höll den. Fattas bara...
Nu borde jag ju då ha städat lite, men måste ju blogga lite oxå. I kväll ska vi till Tobbe o Anna-Carin o äta julpizzan!
För min del känns det som det får bli en sallad. Känner mej vansinnigt ful,fet och finnig i dag. Känner o känner, det är ju det jag är!! Fettet kan jag ju göra nåt åt (jo, med lite jävlar anamma o grönsaker), fulhet går att fixa bort med pengar, men den där JÄVLA Rosacean går ju inte att bota...depp...depp...depp...depp...
 Jag tror jag går o tar en godis till...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: