2007-12-20
09:42:18

godis godis godis...

"En gyllene regel i äktenskapet är, att man aldrig låter solen gå ner öfver sin vrede. Gå ej till hvila, utan att hafva uttalat försoningens ord, och tro ej, att det nedsätter dej att taga första steget. Morgondagen ligger ej i vår hand, älska därför så länge du älska får" (Ur handbok för hemmet 1904)

I går gick dagen i ett, Teddy kom hem på lunch, men jag tillbringade lunchen med att göra små godispaket till Majas dagisfröknar! På eftermiddagen var jag bjuden till Lena på fika, mysigt! Jag släppte av de äldsta hulliganerna hos Tobbe o Anna-Carin. Vi kom hem halv 5 och klockan 5 drog vi igång stora julbaket! Therese o tjejerna kom hit o sen var det julgodis för hela slanten, Teddy bakade tekakor oxå. Vi bakade Engelsk fudge, dajm, bounty, praliner, mariannegodis och rocky road. Sedan innan hade jag knäck o marknadskarameller.
Mycket fett o mycket socker! Mums!
Vi tog en paus för bonde söker fru o käkade tekakor. Barnen var helgalna hela kvällen, vi var nog rätt slut hela högen! Rolle gjorde rätt i som stannade hemma o sov istället!!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: