2007-12-19
08:40:50

Marknadsgodis!

"Barn bör tidigt vänjas vid vackra ljud, såsom skönsång, och vackert uttal, en barnsköterska som sjunger falskt bör genast borttagas från barnet"   (Handbok för hemmet 1904)

Hade en (som vanligt) genomtrevligkväll på Mingus med tjejerna i går. Jenny kunde tyvär inte komma, hon låg hemma sjuk, Michan var hemma med sjukt barn men stack i väg ändå. Susanne hade rymt från 4 barn, Marie på genomfart mellan Lidköping och Göteborg, Cissi lyckats kommas ur lastbilshytten och jag själv lämpade över barnen till "farbror" Richard för att komma iväg i tid. Dessa träffar är lika viktiga för oss allihopa!
Där går igenom allt från spiraler till huslån!
Hade gjort små julklappar till tjejerna i form av karknadskjarameller, här kommer receptet!

125 g kokosfett
1,75 dl vatten
6 dl socker
Kokas upp i gryta.

6 dl vetemjöl
1 dl kakao
4 dl florsocker
1 msk vaniljsocker
Röres ihop i en stor skål, häll över lagen lite i taget så man kan röra ut alla mjölklumpar.
Men det stelnar ganska fort...
Häll ut på plåt o låt stelna till lite, kavla ut till önskad tjocklek. Ställ svalt sen kan du skära!
  Smaskens!

Tack Amalia för en underbar natt! Det behövde både jag o far! Märks på henne oxå att hon sovit bra, hon far fram på golven som en tätting! Hon sitter förresten riktigt bra nu. Man kan inte helt lita på henne, men det är på god väg.
Linus var hos tandläka ren igår o fick sina tänder plastade. Han var superduktig! Då passade vi på att gå o väga Malan på familjecentralen. 8520g. Inte dåligt!

Maja skulle vart hemma på förmiddagen, de har ju avskedsfesten i eftermiddag. Men Marie skjutsade iväg dem nu oxå. Maja ville så gärna!
Många Marie i mina texter. Svägerskan Marie som bor granne. Kompis Marie som bor i Göteborg åsså jag på det!

Det vore väl sjutton om jag inte kunde få upp en jullåda idag! Och jag hoppas verkligen våra julkort kommer idag så jag kan få iväg dem...
   Ha en bra dag!!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: