2007-12-06
10:50:08

Stjärngossar o annat löst folk!

Nu så!! Nu blir det både räta och aviga maskor! Therese kom förbi o tipsade! Så nu så! Men jag har inte vågat börja på nån halsduk...
Ja, det började med att Lisa satt o stickade på pysselkvällen. Det såg ju kul ut, jag har också stickat en gång för typ 16 år sen. Teddy kom på den fantastiska iden att han ville ha en hemstickad halsduk av mej i julklapp! Så Inger hittade stickor och jag köpte garn. Men så jäkla lätt var det ju inte.
Men nu så, men det går inte så fort!  Men han sa ju faktiskt inte vilken jul han ville ha halsduken!

Ikväll ska barnen på liciatåg med lördagsträffen! Maja har en uppsättning pepparkaksgumma o tomtemor, men skulle givetvis vara lucia i år. Så nu finns det kittet oxå. Linus trodde jag ju såklart skulle va tomte, det är han alltid, men tji! Nä han skulle va stjärngosse...Inger hade lusselinne och skulle kolla på jobbet om det fanns strut o stjärna...Malan får va sej själv! Efter lussetåg ikväll blir det julbord med jobbet på 4:an huset. Mmmm! Hoppas det finns krustader!
Varför ska man vara stjärngosse förresten??? Staffan stalledräng o stjärngosse är ju inte precis samma sak. Stjärngosse känns ju mer åt julkrubbehållet som nån symbol för jesu födelse. Vad har han i hedniska luciatåget att göra? Men va fasen, är tomtar o pepparkaksgubbar redan där så släng in lite annat löst folk oxå!

Håret är äckligt, har använt ett vax som inte går att tvätta ur, tänk om nån kunde gå till talibanen o köpa en burk maria nila!!! Det bästa som finns!
Behöver fortfarande klippa mej. Therese färgade håret på mej för 2 veckor sen, sen dess har jag redan 1 cm utväxt!!! Det är sååå tjockt oxå!
Såg en jättesnygg klänning i skylten på Calypso. Silvergrå i precis sån modell som jag vill ha på tobbe o ac:s bröllop. Vill ha vill ha!!! Axelbandslös som slutar precis under knät med svart tyll som sticker ner. Therese kan ju sy, men hon har ju inte tid! Får fråga svärmor! Den var verkligen jätteläcker! Men jag har inte 600 spänn till en klänning just nu! Undrar vad jag ska ha på mej ikväll? Hmmm. Svarta byxor och svart bh?? Allt annat är det dregel o snorfläckar på känns det som. Har inget juligt men det får väl gå ändå!

Nä, nu ska jag dra ett par varv med stickorna innan barnen ska hämtas på dagis! Puss puss!
Postat av: teddy

Avig och räta
Behöver nått om hallsen
så jag inte blir kallsen
du måste kanske hallsen mäta

2007-12-06 | 12:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: