2007-11-14
14:18:20

30 kilo potatis!

Kom inte in här igår! Hmmm...
Shit, upptäckte just att jag spillt choklad på jeansen...jaja...

Vad hände i går då? En lugnare dag än dagen innan. Malan var lugnare, Linus var hemma, Maja på dagis. Veronica kom inte, lilla Filippa hade haft ont i magen hela natten så Veronica skulle sova! Förstår henne.

Jag tillbringade dagen med att räkna ut hur många potatisar man ska koka till 75 portioner kallops. Och hur mycket potatis och morötter det går åt till morotspannkaka till 50 personer. Vi ska ju laga middag på jobbet i morgon. Men jag visste...Hur jag än räknar så räcker det inte enligt Alice...Så de skulle handla mer ändå!

Vi var bjudna på tacos hos grannarna i går. Smidigt! Men vi har kommit fram till att det är lugnast om man låter barnen äta först o sen vi vuxna. Då har man ju en chans att hinna prata i alla fall. Rätt lustigt, vi bor ca 20 meter ifrån varandra, träffas ute dagligen o pratar, men umgås nästan aldrig. Inte kvällstid! Marie har bara dagar kavr nu tills lill* bebisen tittar ut. Ska bli spännande att se vad det blir!

Linus fick sova ut idag, trodde han var sjuk fortfarande iom att han sov till kl 8. Men han var jättepigg så vi gjorde oss i ordning o åkte till skolan. Han kom ju visserligen en timme försent, men det var tydligen många som gjort. Bussarna hade haft det svårt i morse med all halka o snö!

Klockan 17 ska jag o Moa fatta potatisskalarna o gå loss på drygt 30 kilo potatis! Får se hur långt vi kommer på 2 timmar. Undrar om man får valkar och kramp i händerna? En å annan nagel får man väl räkna med att de stryker med!

Har kommit in bra i boken "män som hatar kvinnor" nu, riktigt bra! Det tog ett tag innan jag kände för att börja läsa den, men nu så! Jag tror jag ska läsa en stund nu, har jag tur sover Malan en halvtimma till!!
  Återstår att se om jag kan skriva nåt mer inlägg sen efter all potatisskalning!!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: