2007-11-05
21:34:19

Gamla goa jobbet...

Bakat bullar har jag gjort! 80 megabullar! Linus och 2 klasskompisar ska ha badkalas på Forshallen på lördag så jag står för bullarna! Trött, disträ och stressad av skrikig unge så glömde jag både ägg o pärlsocker på sista plåten, men va fasen. De första 5 plåtarna blev ju bra!

Freja kom o tog hand om skrikig unge ett tag, och när bullarna var klara kom Therese och provsmakade. De är sugna på bulgarien igen till sommaren. Skulle oxå gärna vilja, men föräldrapenning och spara till utlandssemester...njaaa... Nä, vi får ta vår gamla Abbey och dra till Daftö camping igen. Där finns palmer vid poolen och det finns dessutom en poolbar. Fula och dyra souvernirer och havsbad. Nästan som bulgarien faktiskt!
Och förtältet gör ju att det känns som en tvårummare. Sen att toa och dusch är en bit bort i servicehuset...det får man ta. Barnen tycker ju det är jättekul med magnetnyckelkorten till servicehusen!! Det konstiga på campingar är att att vi nästan slåss om vem som ska gå o diska! Båda vill!? Är det för att få en liten liten stund för sej själv tro?

Såg i går på "videokväll med Luuk" att även Magdalena Graaf och Magnus Hedman campar. Vore ju fräckt att hamna bredvid dem!
Nä, varför det förresten...Jag gillar ju inte fotboll och så himla mycket gemensamt har jag väl inte med Magdalena Graaf...Men vi kunde ju grilla en korv och snacka förtält och avloppsslangar!

Teddyliten har vart hos farbror doktorn idag. Vet i fasen vad han lider av, men penicilin fick han i alla fall. Nåt i halsen är det. Men piggare o piggare blir han, men han ska va hemma i morron oxå. Har ju inte fått i sej nån mat än. Fast jag såg att han provade några jordnötsringra för en stund sen!! Å vem hade tagit fram dom då?????

Har vart på jobbet i dag! Gamla goa jobbet! Är som vanligt på det där bygget, fast kände inte riktigt igen mej i köket, det var lite omflyttat, får väl möblera om när jag kommer tillbaka ;-)
Längtar jag tillbaka dit eller? Njaa, jo, men ja eller nää eller jo. Efter vissa av folket där. Fanns inte Linnea, Lena, Moa och Lisa där så hade det inte kännts så attraktivt!
Det är ju vi som är bäst!! He he he...
Vad konstigt det skulle va att byta jobb. (har ju aldrig haft nåt annat) Scaaaary...Usch, vad svårt att veta vem man ska vända sej till vid problem,  luska ut vem man kan skämta med o vem som har sämst morgonhumör och vem som vill ha sitt horoskop uppläst på morgonen. Vem som snackar skit och vem som fjäskar. Alla har ju vart nya nån gång på jobbet! Men det känns som jag har vart på jobbet så länge att de som jobbar där har nästan alla kommit dit efter mej. Linnea och...jo, Kristina och barnledarna var där när jag började. Annars är det nog bara nytt folk i "huset". Eller nytt o nytt...de kan ju ha jobbat 9 år vid det här laget!!

Har ju sökt jobb på Pellviks, precis som typ 500 andra. Lät så himla kul i annonsen. Men är det så himla kul att pendla egentligen, visserligen går det på 25 minuter, men det är ändå 1 timme extra /dag. Behöver ju inte oroa mej för detta egentligen...

I morgon är det dagen S som i städa eller snarare R som i röja! Jag vet Linnea, jag skulle ju fixa trädgården, men det kan bli till helgen!! Men Linus rum är en ruin! Och det är mitt fel, jag har släpat ut hans tv o tvbänk och databordet o lämnat datorn på golvet. Så nog är det väl jag som får jaga råttor och tampas med en o annan datamus. Och man vet aldrig, kanske en strumpa dyker upp...
   Natti natti!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: