2007-11-06
21:22:27

Mina bebisar och jag!

Idag var det stora röjardan!! Teddy var hemma idag oxå, men han är bra mycket piggare o idag har han ätit! Vi började i Linus rum, välbehövligt...Vi skyndade oss innan han kom hem från skolan, blir ett himla liv annars. Vi rensade ut rätt bra. Sen var det Majas rum, även henne lyckades jag lura bort. Men sicket liv det blev när jag råkat flytta en nalle från en överbelastad hylla till en annan...

Sen var det den förfärliga tvättstugans tur...där jag fick min första panikattack för nån månad sen när tvättstugan invarderats av tusenfotingar! Har aldrig mått så konstigt tror jag. Stod i trappan o skakade o skrek hur länge som helst. Så j***a äckligt!
Nu är hela tvättstugan sanerad o alla onödiga prylar( typ begagnade pannor, en stereo osv) är bortplockade så inga larviga djur med tusentalsfötter kan gömma sej där. Apropå äckliga djur! Fick stieg larsson ena bok av Fredrik i födelsedagspresent. Deckare. Har inte kommit i rätt sinnesstämning för att påbörja den än. Försökte en kväll, men en spindel kom nerhasande från taket mot mitt ansikte, fick panik och slog i hop boken om den. Snacka om att det blev en skräckbok. Har inte vågat öppna den igen sen dess....

Kan ingen bota mej från dessa fobier...

Mala Bala har käkat pasta/kyckling pure idag med STOR aptit! Wictor tycker det är underbart med en bebis i huset igen, sitter bredvid och håller Malan ren om händerna. Yack! Men Malan tycker det är jättekul!

Vad gör man när en 7åring och en 5åring helst av allt skulle vilja vara bebisar igen? Linus vill verkligen på allvar vara en bebis igen och få gå på dagis...Maja blir helt förstörd när man kallar henne stor tjej...Snacka om kris!

Maja förresten...Vid 23-tiden i går kväll innan jag somnade hörde jag någon traska runt i köket. Jag går upp o där sitter Maja på golvet framför sopskåpet o tittar på  soptunnan. Frågar henne vad hon håller på med men hon är helt väck! Får se att hon sitter med trosorna i handen o att de är lite blöta. -Men maja, blöta trosor ska ligga i tvättkorgen, inte i soptunnan! Hon lumrar med till sängen igen o somnar om. Idag hade hon inget alls minne  av detta! Snurriga små barn!

Annars har det inte hänt så mycket idag, Jonna var här o lekte i eftermiddags och Tesan tittade in en sväng. Malan var en aning kladdig efter gröten och fick ett bad i baljan, Maja avundsjuk, så lilla Maja fick oxå bada baljan. Då blev Linus oxå avundsjuk men han fick faktiskt ta duschen!
Sen hoppade jag o malan ner till sängen och hon somnade gott till Ugly Betty! Nu ska jag se slutet på House och klappa på lille Fredrik lite! I morrn är det dags att jobba lite. Och jag? Jag ska ta en fika med Helena på julius!

Postat av: Linnea

Härligt, verkar vara full rulle där uti i Mobacken!
See you! Kram Linnea

2007-11-06 | 22:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: