2007-11-19
09:52:54

Ostkakor och fostervatten

Hoj voj!
Myskväll blev det i går. Med familjen ståckå/holmgren! Lagade kycklinglasange, mums! Men Albin vågade inte smaka, stackarn fick leva på en halv knäckemacka! Sen rockade vi loss till gamla godingar, Tobbe agerade dj! De vill ha lite gamla godingar på bröllopet, ska vi nog kunna fixa. Familjen Gulliden har bara gamla godingar i bokhyllan!
Varm fruktsallad med glass blev det sen oxå, men Linus tyckte inte om det. Det vete sjutton om jag råkat köpa grapefrukt istället för apelsiner, de var ybersura!

Idag har Teddy jagat. Jag o  barnen gick till farmor o farfar. De släpade med sej pulkor o bobar trots att jag sagt att det inte går att åka i pulkabacken för det går hästar där. Men de stretade på. De hittade en liten backe på gårdsplanen att åka på!
Farmor o pappa var här o fikade en snabbis på eftermiddagen!

Martin o Linda var här i kväll! Det var kul! Vi käkade tacos o dom drack öl. Jag drack cola o fick agera chaufför...var hemma tjugo i två.

Sönda åkte vi till Falbygdens ost. Fick hysteriskt utbrott i bilen på två bråkande barn = tvärnit, och möblera om bilstolar och barn... Mysigt på osten, vi käkade o handlade. Linus fick köpa vad han ville o han valde....tomtebloss...
Teddy köpte ostkaka, jag köpte ljus o Maja köpte adventskalender, paljetter och bokmärken.
Farmor o farfar fick komma o avnjuta ostkaka på eftermiddagen, jag o barnen åt kladdkaka!
Hjälpte farmor o farfar att boka biljetter över nätet till disney on ice som de ska gå på med barnen. Precis när jag bokat dem o bekräftat kom farmor på att det var ju julgransplundring med lördagsträffen den dan...Ska kolla om vi kan boka om...fast en julgransplundring mer eller mindre....

Sen kom Marie o Rickard o barnen in o vi hämtade pizza. Marie mådde kass, risig i magen o mådde illa. Jag förutspådde förlossning. Vilket hon hoppades på iom att Rickard var utsövd. Mycket riktigt. Klockan 23.30 åkte de till förlossningen då vattnet gått o hon hade värkar.
Nu är kl 10 dan efter o vi har inte hört nåt...spännande....
  Amalia kallar!!!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: