2007-11-03
16:37:58

Tyst det är i huset...

Är så trött...trött..trött...
Men med lite choklad så håller jag igång en stunde till.
Har precis skjutsat Linus o Maja till mormor o morfar. De ska sova över där. Skönt för dom och skönt för Teddy.
(o lugnt o gött för mej) Han är fortfarande sjuk...Lite bättre idag, han har kommit upp en våning i huset i alla fall! Amalia yrar runt i sin gåstol o är nöjd.

Jag har hyrt en film o köpt en påse godis till i kväll. Om jag kan/hinner ska jag nog åka o köpa nåt gott o äta i kväll oxå. Man får passa på när man inte måste bry sej om nån annans önskemål för en gångs skull!
Ska ändå upp till stan o tända lite ljus på kyrkogården.

Filmen? Ja vad hette den..."a good year" Låter ju bra i alla fall. Får hoppas på det.

Mitt första e-bay köp har anlänt. En speldosa till Amalia i julklapp. (Music box teaching clock) Så kul så kul!! Den är nyproducerad från en gammal fischerprice leksak från 70-talet. Men den var exakt i utseende och ljud förutom att det saknas tick-tack i bakgrunden på musiken...man kan inte få allt...måste ju va nåt som skiljer om det ska bli bra andrahandsvärde på de gamla!
Hemma hos Veronica fanns en sån här när jag var liten, och melodin var en favorit och har funnits kvar i huvet!

Kära nån, nu är det så lugnt i huset så man blir uttråkad...inte van längre...Annars finns det ju saker att göra, det finns det ju alltid. Ska ner o hänga upp en tvätt. Å vem vet, kanske en strumpa dyker upp!!
Postat av: Linnea

Hej! Kul med blogg! Har funderat på en egen blogg men undrar när det ska bli av! Hoppas att allt är lugnt i huset ikväll! Här har varit en ganska slö dag, har varit i Kymbo och börjat höststädningen! Igår flyttade Jennie och Johan till Industrigatan i Tidahölm inkl två katter! Kvar i huset i Kymbo finns massor av kläder som jag inte vet om hon ska använda, ganska mycket damm, ett igenväxt akvarium m m. Skvallra inte för henne!Just nu är vi hundvakt åt Grynet, husse är på spa i Tylösand! Det går bra, hon är behändig men blev åksjuk och spydde på min jacka när vi var i Skövde! Ha de så gött nu och krama familjen!

2007-11-03 | 22:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: