2007-10-30
14:39:06

Grädde i tuttarna o förstå-sej-på-morsor

Jaha, så har man vart o vägt den lilla klimpen! 8 hg på 3 veckor har ungen gått upp, tänk om man själv kunde gå ner lika mycket på samma tidsperiod. Kan det bero på den gröna plastskålen vid min sida med en massa färgglada sötsaker i? Shit the same...
Vrt på familjecentralen o vägt, det är verkligen inte min grje. Sitta o kallprata med folk man inte känner, och dessutom sitta o kallprata med folk man helst INTE skulle vilja känna!
-Oj vad han har vuxit, vad väger han nu?
-Nämen oj, kan hon sitta nu...
-Åh vilken fin klänning, Lindex va?
-Tittut, var ä mamma?

Som när vi var och badade för ett par veckor sen. Amalia är 5 månader och älskar att bada, dessutom finns en varmvattenbassäng som håller 34 grader, där kan man inte frysa. En mamma med en liten pojke kommer fram:
-Oj vilken liten, är det första gången han badar?
Jag:- Det är en hon och nej, hon har badat förut, sist var hon i 1,5 timma innan hon blev trött.
-Men rekommenderar de inte 20 minuter?
Jag: -Så länge de inte fryser eller skriker så gör det nog inget.
-Nänä...
Efter en timma är Amalia trött och jag tar upp henne och har med babyskyddet och sätter henne i, inlindad i handduk, då kommer mamman med pojken igen.
-Var hon trött nu? Och vad bra att du har med babyskyddet och att det är solskydd på, det är ju så stimmit här, det måste va jobbigt, men då tar ju solskyddet bort lite.
-Ja jo, den är bra.
-Den kan hon ju ha länge till, säger mamman.
-Ja, fast vi har den till sånt här, i bilen har vi en riktig stol.
-Nämen, hon är ju så liten, har ni redan en riktig stol.
-Mmmm....
Orkar inte med henne mer.
Grrr, varför måste folk hela tiden lägga sej i. Detta är vårt 3:e barn, jag tror att vi fixar det! 
Och gör vi inte det, då ska jag åka till Odenbadet på fredag och leta efter duktiga mamman!!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: