2007-10-30
10:11:11

Ullared på höstlovet...

Tja!!
Ny här då...Har tänkt länge att jag borde blogga, så mycket som måste ut :-)
Kan börja här o nu!
I går hade jag o maken nästan barnledigt, de 2 äldsta barnen skulle på höstlovsresa. Jag, maken o minstingen Amalia skulle åka o shoppa i Jönköping. Men på vägen ändrade vi oss, vi åker till Ullared!! Smart tänkt! Och ännu smartare var att vi bad Fredriks jobbarkompis att kolla köbarometern åt oss. Den var GRÖN, ingen kö alltså!
En eländig hund i bagaget, vad gör vi med den, lämnar av den hos snäll mamma på vägen.

2,5 timme senare passerar vi skylten Ullared. Och det första vi ser på långt håll är små gula ankor, va??
Nää, det är typ 10000 människor i gula ponchos som köar för att få komma in på åtråvärda GeKås!!
Shiit! Amalia är hungrig o vi jagar runt efter en parkeringsplats, efter 15 minuter o div. svordomar hittar vi en på husvagnsparkeringen (förlåt alla med husvagn, men ni hade ändå inte kommit plats) Amalia äter och vi betämmer att vi också ska gå o äta, sen tar vi hm och sen åker vi hem...bittra över att vår enda dag lediga ihop slutar med 40 mil i en bil utan en massa gula kassar (o tom plånbok). 50 minuter är beräknad kötid...

Får tillslut ett bord på restaurangen, Fredrik köar (såklart, vi är ju i Ullared)efter mat, äter o går sen ut. Döm om vår förvåning! Kön är nästan helt slut!!! Fredrik tar barnvagnen o skyndar sej mot kön med orden: -Fixa kundvagn så går jag före. Jag fixar kundvagn, men när jag kommer fram till entren så är kön nästan slut, jag antar att Fredrik gått in, så jag går oxå in. Men hittar ingen Fredik o Amalia, jag ska ringa på honom. Nä, min mobil ligger kvar i bilen (såklart)  Ler gulligt åt en tjej med mobilen i näven o ber att få låna. Nä, då svarar inte han i mobilen...
Tillslut efter många om o men så hittar jag honom utanför med skrikig Amalia.

Nu har vi tidspress, lovade mamma att vara hemma 18,30 o hämta hunden, för de skulle åka bort. Klockan är nu 13 och vi har drygt 2 timmars resväg...
15.15: Nu måste vi ta oss mot kassorna om vi ska åka kl 16. Jag tittar långt bort mot adventsljusstakarna och jultomtar, jag hann inte. Faan oxå. Men huvudsaken var ju att vi fick tag i lite julklappar o kläder till barnen. Jo, jag köpte ju en film till mej själv, en Danielle Steel "Juwels" 49.95, som hittat!
Bråttom bråttom, Amalia äter duktigt, tur att jag ammar. In på net on net, denna tråkiga hemska stålhyllebutik fylld med wellpappsinslagna tvapparater. Fredrik ska köpa en bilbana till Linus i födelsedagspresent, den bästa var givetvis slut, men den näst bästa blir  nog oxå bra.
Nu måste vi tanka, äta en dalicatoboll o dra! Amalia tröttnar givetvis på vägen och vrålar, de nya leksakerna var inte kul, men en förpackning med ballonger var kul, särkilt att tugga i pappen som omsluter plastpåsen!
18.28 rullar vi in på mamma o pappas gård! Har alltid gillat att passa tider, lika stolt varje gång!!
Packa om lite o in med hunden, vidare mot barnens farmor o farfar där Linus och Maja ska hämtas. Lite möra nu och hungriga, men snälla svärmot fixar pytt i panna o stekt ägg. Barnen är jättetrötta, släpar ut dem till bilen o hem, tur att det bara är 500 meter!
Skönt att komma hem, mindre kul bara att se frukostdisken som står kvar på diskbänken!
Tillbringar 20 minuter på toaletten med Maja som har svårt att klämma ut "mister brown", läser ramsan om Per i hagen, sjunger egenhändigt tillverkad bajslockarsång, torkar svettig 5-åring i pannan, men ingen Mr Brown syns till. Maja blir ledsen o tror att hon kommer bli jättetjock om hon inte bajsar. Leder trött 5-åring till sängen som somnar bums. Ska säga gonatt till 7-åringen Linus, men han har redan knoppat in. Borstar mina tänder o tar Amalia med mej till sovrummet o lägger mej! Så var denna dagen till ända...

Summa summarum:
*Åk aldrig till Gekås på höslovet helt oplanerat*

   Och jag, jag heter förresten Marie

Kan tillägga att Mr Brown tittade ut i morse till 5-åringens lycka!
Postat av: Teddy

Hej din lille bloggare.
Kommit på något till imorgon
Kram

2007-10-30 | 12:21:19
Postat av: Carina

Kan man få smaka några goda bullar kanske, idag ska jag bry mig om min kära granne hon har jobbat på "egen hand"

2007-11-06 | 10:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: