2008-04-30
10:12:47

Du har plats 193 i kön!

J****A Försäkringskassan!!!!!
Har fortfarande inte fått min föräldrapenning och inte Teddy heller. Det är halva våra löner som saknas än så länge!
Står just nu i kö till försäkringskassan i Falköping, har för närvarande plats 173 i kön, för några minuter sen var det 193...Hur faaan kan det va så många som ringer samtidigt? Eller har de bara 1 handläggare?
Blir så innerligt trött på dem!!
Marie hade samma problem förra månaden, då ville de inte ge henne pengar förrän månad efter. I h****e heller! Jag ska ha dem NU!!!
Oj, nu är det 155!! Går  ju framåt.
Jag o Malan har vart i stan o handlat, hon skrek hela tiden, klämde sen i sej en banan utanför Konsum o somnade sen i bilen. Nu har jag plockat in tvätten o lagt i en ny maskin. Provmålat några träbitar med en lasyr som heter "rödbrun". Skulle gärna vilja ha staketet och altandäcket i samma härligt brun/röda som är på våra teakmöbler och ytterdörr. Får väl se hur det blir!
131...
Valborg i dag då! Säger mej inte så mycket...Ledigt i morron för många, inte för mej! Ska va på jobbet 6.30 och klättra upp i kyrktornet!
Men jag är nog hemma innan 10 så sen har vi hela dan ledigt! Men vädret ska tydligen va kass!
Oooops! 109, nån har typ kommit tillbaka från fikarasten eller!!??

För övrigt känner jag mej ordentligt sliten. Trött och en envis förkylning. Malan är sjuk igen oxå, lite feber och snorig och hostig.
Kära nån, 84, nån mer som ställt ner kaffekoppen!!
Ska försöka ta det lugnt, varva ner o bara mysa med la familia några dagar nu. Det behövs, Linus har börjat protestera nu att vi är borta mycket. Nu är det family first som gäller, som dr Phil säger!
Ska laga pannkakor till skruttungarna till lunch. Linus går långdag, hade läxa i välskrivning till idag. Han la ner ett jättefint arbete på detta. Han är en slarver annars, men nu blev det riktigt fint! Hoppas han får guldstjärna så han ser att det lönar sej!
Herregud, fåglarna kvittrar så det ekar inomhus! Skönt att ha dörrarna öppna, gäller att passa på när Malan sover.
Plats 34, nu går det undan ska jag säga. Bäst jag avrundar! Wish me luck!!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: