2008-04-30
13:46:00

Forts. j***a f-kassan...

-Om du lämnar in lite tidgare så kan du få utbetalt i tid, du lämnade den 17:e, om du lämnar runt 10:e så är det större chans att få ut pengarna i tid.
-Men det står det inget om på er hemsida där man lämnar begäran. Jag har alltid lämnat runt 15:e. (i typ 8 år)
-Ja, det har du rätt i, det är dumt. Men nu är det så! Vi vill ha 30 dagar på oss att behandla ett ärende.
-30 dagar? Så jag får pengarna 17 maj? Det är halva vår månadsinkomst vi pratar om!
-Hmm, ja, då skriver jag brådskande på ert ärende, att det gäller er försörjning.

Tro faan att det gäller vår försörjning, vem faan klarar sej att gå hemma 2 pers på halvtid med 3 ungar, hus, bilar mm utan få ut föräldrapenning??
Så kanske i nästa vecka...

Jo, hon frågade oxå varför jag inte hade en rullande föräldrapenning, varför jag inte lämnade för ett halvår itaget!?
DÄRFÖR att jag försökte det en gång, men då vill FK ha in schema, för de ville se exakt VILKA dagar jag jobbade och inte jobbade. Och iom att jag har oregelbundet schema så är det ju omöjligt, så numera lämnar jag in varje månad i efterhand HUR jag har jobbat! Hur faan ska de ha det??
Snart blir vi kollade igen, för nu kommer ju löneförhöjningen oxå. Vi blir alltid kontrollerade och då skjuter de på utbetalningen igen!
Kolla nån annan! Vi har ta mej faan aldrig fuskat med fp!!

Slut på aggretioner!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: