2008-12-03
22:13:27

Prickar och kepsar!

Fasen, det kanske inte är vattenkoppor Malis har. Det blir aldrig nån vätska i utslagen. Men hon har massor av utslag. Nån tipsade om Höstblåsor, men då skulle hon ha i munnen oxå och där hittade vi inga...Ska in till bvc i morgon (bakvägen utifall att...)så får de avgöra!

Apropå prickar så har jag idag blivit ordinerad att avsluta roaccutanbehandlingen :-) Bara Rozexkräm nu och fet /skyddande salva när det är kallt ute. Tål ingen kyla överhuvudtaget! Men å andra sidan så gillar jag inte kyla psykiskt sett heller ;-) Men ibland är det svårt att undvika den. Fick små bölder i ansiktet bara av att sitta i en bil med minusgrader härom veckan...

Idag har jag oxå funderat på VARFÖR det är så "fult" att ha keps i skolan. Jag personligen har inga som helst problem med detta. På tv idag så satt en käring med sjal virad runt hela halsen och tyckte att det var ohyfsat att ha "ytterplagg" på sej inomhus. Det är ju sällan så kallt inomhus så man behöver sjal heller eller!!??
Det är ju en mycket gammal sed att ta av sej huvudbonaden när man möter nån på gatan, men det var vad hon tyckte man skulle göra om man mötte en lärare i korridoren.
Gamla tanter med hatt eller basker får minsann behålla de på, men inte män...
Sen kan man förstå om det sitter en uttråkad grabb längst bak i klassrummet som dragit ner kepsen framför ögonen i hopp om att få sova i kapp några minuter av missad nattsömn. Där går gränsen. Men kepsen är ju en asseccoar på killar precis som sjalar, bandanas, örhängen och knästrumpor är asseccoarer på tjejer! Eller? ELLER??
Postat av: Sara

Håller med dig om kepsarna! Dessutom är det så att en del behöver ha en keps att "gömma" sig bakom ibland liksom... Och då kanske det kan vara okej emellanåt också. Mina elever har nu gått från keps till mössa inomhus - också för att de tycker att det är coolt. Jag har pratat med dem om vad som händer i kroppen och knoppen när man har en varm mössa inomhus - och sedan får de själva avgöra. Jag är emot förbud...

2008-12-04 | 07:24:54
URL: http://www.fnissis.blogspot.com
Postat av: ellen

Men allt hör ju hemma från tiden då man skulle ta av sig huvudbonader så att man skulle vara mer mottaglig för gud. Detta är alltså något som har följt med och är numera bara vanligt hyfs. Som man SKA följa. Det är extremt oartigt att ha keps och mössa inomhus. Särskilt då lärare oftast ber eleverna att ta av kepsen eller mössan ett flertag gånger innan det faktiskt händer. Det är där jag tycker problemet ligger; inte så mycket att det faktiskt förekommer att elever har huvudbonader, utan att de inte lyder lärarna.

2010-03-28 | 14:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: