2008-02-15
15:25:17

En bräkande promenad!

Det värker i mina öron. Jag förfrös dem antagligen lite för många gånger när jag hade häst o man red i ur o skur och för många minusgrader. Likadant med fingrarna. Vid minsta lilla kyla så svullnar mina öron o bränner och kliar och värker. Fingrarana brukar bli som prinskorvar efter en promenad i minusgrader. Borde ju givetvis använda mössa, men det är så äckligt att ha mössa, det kliar o sitter åt! Vantar är jag heller inte bra på, men har faktiskt bättrat mej.
Vi har precis vart på promenad. Jag, Teddy, Amalia, Linus och kompisen Pontus. Maja är hos Hannah o leker idag.
Vi gick till Ingegerd och Göte och kollade på de nyfödda lammen. Herregud va söta de är. Malanvar nyfiken oxå. Linus o Pontus hade fullt upp med att mata alla får med knäckebröd. Jag fick hålla i en liten nyföding, guud så go den var. Wictor hittade oxå en kompis, en tacka som blev överförtjust i vår stora grå hund. Hon kanske trodde det var en varg o fjäskade sej in för att slippa bli uppäten...Wictor fick stå o slicka henne i öronen o i näsan :-)

Här kommer lite bilder!
image58
Malan, lammisen och Göte
image59
Pontus och hungriga får!
image60
Linus har laddat upp med knäckebröd!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: