2008-02-04
21:35:28

Jobbig dag!

I dag har vart en så jobbig dag så jag orkar inte ens skriva om den idag!
Den började bra, första dagen på jobbet. Men sen gick det bara utför. För att inte tala om gårdagen. JAG VILL HA VÅR!!!!!!

Malan blev så dålig i går så vi ringde jouren, hon hade 40,3 i feber o hade jobbigt att andas, bara stånkade. Fick en tid 17.40 i Falköping på jouren. Där fick hon inhalera, utan effekt tyvär. Syresättningen var nere på 79 %. Vi blev skickade till akuten i Skövde efter att ha fått en kortisonsup. Sitta o vänta en timme på läkare på akuten...Syresättning fortfarande dålig, fick inhalera adrenalin istället. Något bättre.Tillslut var syresättningen uppe på godkända 94%. Fick vänta på öronläkare ytterligare 1 timma, hon konstaterade vätska bakom trumhinnan i vänster öra. Penicillin...RS-virus var väl bedömningen tillslut...Vi var hemma 22.30 med en helt slut tjej!
Näsdroppar, alvedon, penicillin, kortison och inhalering...stackars unge. Hon sov hyfsat i allafall. Jag sov nog 4 timmar oxå. Sen var det jobbedag! Teddy skulle upp med sin stukade handled till doktorn, då blev han skickad till Skövde för röntgen...suck...det var bara för mej att åka hem o ta Malan. Makan började stånka igen, ringde vårdcentralen o frågade om de hade adrenalin att inhalera. Tillslut ringde de tillbaka, men då hade jag ingen bil, Teddy hade  ju åkt till kss...Tänkte ge malan ett bad för ångans skull, nä då hade pelletsen tagit slut o pannan stod still...Bröt ihop, beklagade mej för Anna.Carin. Malan lugnade sej lite o somnade. Teddy ringde, det var inget fel på handleden, inget brutet i alla fall.
Amalia har ju förövrigt gråtir HELA dan. Men faktiskt feberfri. Sen var det innebandy och dans för de stora barnen, hann laga köttfärsås oxå...Nu är jag täppt i bihålorna, det svider i svalget och jag känner mej helt utsketen....
Gonatt!!   (se där, jag orkade skriva om skitdagen ändå!) ´Tack alla snälla som ställer upp som barnvakter och moraliskt stöd! Puss på er!!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: