2008-02-06
10:24:48

Julgardiner och diskmaskiner...

Jaha, så har man jobbat sina 2 dagar o ska nu va ledig en vecka. Det sa ju bara svish på jobbet! Det går fort när man har kul! I dag är jag superduperförkyld, det dunkar i huvudet...Men jag ska städa sovrummet, för yash va mycket damm o hundhår...Men nu sover Malan o jag vågar inte dra igång dammsugaren bredvid örat på henne!
Hon har nya kläder idag, se så fin hon är!
image37
Sweatshirtklänning från kappahl, så gullig! Wictor var ju tvungen att va med oxå!

Hela diskbänken är full med disk, är det bara hos oss som diskmaskinen går minst 2 gången om dan? Men nu kör jag en rengöring i diskmaskinen, med en sån där flaska med medel man sätter i maskinen. Så nu får disken vackert vänta på bänken.
Vi missade soptömningen i måndags, så soptunnan är full, blir till att sortera så mycket som möjligt. Teddy har i alla fall kommit i kapp med tvätten, skönt! Ska tvätta lite påslakan o täcken idag. Men nån torktumlare som fungerar har vi ju inte längre, men å andra sidan...billigare elräkning... Åsså får man ju lite armgymnastik när man hänger tvätten, men det är så förbaskat tråkigt att hänga 108 strumpor....
Vågar förresten inte ens räkna antalet omaka strumpor längre :-)

Jag måste va själv i sverige snart som har julgardinerna kvar i köket, har ju inte lyckats komma iväg o köpa nya, tog ner de gamla innan jul o lovade mej själv att köpa nya fräsha efter jul, jodå! Men jag har aldrig lyckats hålla julstjärnor vid liv så länge:-)
image38

Idag SKA jag se på Hem till Gården! Bara så ni vet!!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: