2008-01-07
13:12:51

GI metoden och fiskpinnar!

HA!! Jag har fått i henne annat än mozarella och köttfärsås!!
Hon fick fiskpinne, makaroner, ärtor o majs mixade. Då jädrar gick det ner en hel tallrik. Det var väl inte sveriges bästa mat, men vad sjutton!! Sen trodde jag hon skulle sova 1,5 timme...tji fick jag, bara för att man är trött...40 minuter sov hon. Han plocka i diskmaskinen,se Hem till gården o läsa några sidor i Amelia...Hade gärna velat hunnit slappa lite till...men men... Får bli en tidig kväll istället, det säger jag varje dag, men går jag o lägger mej tidigt så läser jag hur länge som hlst istället!

Har nästa bestämt mej för att börja äta enligt GI metoden! Vet ju att det funkar! Det är bara frågan om det funkar praktiskt med barnen. Vill ju inte stå o laga dubbelt. Vi äter redan bulgur, quinoa och nästan bara fullkornspasta och grovt bröd, det är Maja som är kinkalisa med brödet. Vi ska egentligen 3dubbla dosen grönsaker. Kyckling äter vi oxå mycket, men nu gäller det att byta ut kantarellsåsen mot tex keso eller tzatsiki gjord på 5% fraiche. Egentligen kan det inte va så svårt det här. Lite frön och nötter är bra oxå. Men bönor o linser får va, det kan jag bara inte förtära.

Jaha, vad ska man hitta på i eftermiddag då, klockan är bara 1, känner mej sååååå tröööött!!!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: