2008-01-24
13:45:07

Herreguuuuud!!! Giv mej styrka!!!

572 spänn för att få veta att tandläkaren INTE behöver göra nåt åt mina tänder...Det är ju rena rånet. Det är som om man skulle gå till frissan o klippa topparna men frisören säger: -Nä, de är fina, de behöver inte klippas, men det blir 260 kr ändå!
De klipper ju vare sej det behövs eller inte. Tandläkaren kan väl göra nåt i allafall! Lite flourpensling eller ett klistermärke som barnen får vore väl nåt i alla fall!!
Men nu kan jag teckna en tandvårdsförsäkring oxå. Till priset av 45 kr/ mån, billigaste premien iom att jag inte BRUKAR ha hål. Då kostar det inget extra nästa gån g jag går dit, såvida inte tandläkern tycker att jag misskött mina tänder, för då upphör försäkringen. Eller om mina tänder blir sämre, då höjs premien efter 3 år! Ja de gör ju inga sånnahär grejer om inte dom tjänar på det!!!

Min lunchtimme förflöt såhär:
11.10 Rånad hos tandläkaren
11.33: 3 minuter försenad till dagis, Melvinstackarn får stå ute i korridoren o vänta på mej...
11.52: Hemma, springer in o hämtar Amalia hos Marie, Amalia vrålar av hunger
12.02: Värmer en burk torsk, potatis o dillsås, hon vrålar o spottar. Maja är nu hungrig
12.20: Maja får mat framför tv:n, provar thaigryta till minsta damen, vrål o spott...
12.27: Välling och mammas famn framför "Hem till gården"
12.44: Reklam, värmer min mat, springer på toa, byter kanal på tv åt Maja. Amalia sysselsätter sej med att dregla   på fjärrkontroll medans jag får äta.
12.55: Det luktar bajs...åtgärd...Soptunnan och postlådan besöks, Malan kör gåstol.
13.02: Försöker läsa tidningen, 8-månaders bebis vill äta tidning o vrålar. Tutte o snutte o hon lugnar sej äntligen.
13.23: Det vrålar högt från tv-rummet, Maja har blivit inlåst, handtaget har trillat ut...Lugnet över, räddar Maja, hämtar snabeldraken o damsuger upp bulgur under hela bordet där Maja ätit sin middag
13.46: Nu orkar jag inte mer...suck...det vrååååålar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: