2008-07-14
21:54:13

En dag på jobbet!

00.23
Kan inte somna, ligger och funderar på hur jag ska hinna med allt. Har jag glömt nåt, får inte glömma kolla telefonsvararen, den krånglade förra veckan. Har lovat fixa en handkassa....Somnar tillslut med siffror i hela huvudet. 
04.00
 Malan är klarvaken! Ligger vaken till 5.45, jag borde egentligen gå upp, men ORKAR inte. Somnar om till 6.40. Tittar mej i spegeln. Ser ut som jag har världens bakfylla. Har fått ögoninflammation...Snygg som faan! Hoppas inte det kommer för många och ser mej på jobbet!
Bilen startar inte! Det var ju ovanligt! Tar nästa bil.
Hämta posten, gå igenom posten, kolla telefonsvararen, kolla mailen, byta backup band, har jag glömt nåt?
OB, retroaktivt, sjuklön, föräldrapenning, lägerersättning, bilersättning, arvoden, timlön, månadslön...Det rullar på, börjar få kläm på det nu. Nån knackar på och säger att det är fikarast. Oj, vad klockan går. Langar in ett par mackor och slänger mej vid datorn igen. Funkar verkligen telefonen, den är ju knäpptyst. Ringer från min mobil, jo den funkar! Skööönt att den är tyst! Det går undan, bara några som kommer in o vill ha hjälp med småsaker, nån ringer och vill boka. Mera löner, mera arvoden. Nu är klockan visst halv 1, lunch! Har ingen, glömde hemma...Rotar i frysen, hittar svärfars Finduspaket med pepparbiff. Mums! Skriver en lapp till honom att jag stulit den! Ärlig som jag är!
Jobba jobba! Räknar o räknar. Är ju kass på räkning. Hoppas det blir rätt! Käkar ett halvt päron som smakar äckligt!
Klockan är 16.30. 3 löner kvar att göra! Men inte utan Linneas hjälp. YES!!!! Jag fixade rätt många ändå!
(hoppas några är rätt också....)
Postat av: Sara

Usch, fattar inte hur du fixar sånt sifferpyssel, skulle jag aldrig göra. KRAMELIKRAM på dig! Har förresten två tält hemma och tänkte lämnat dem ikväll, men Lisa åkte till Kolmården nu, och vi åker på semester i morgon bitti. OM jag inte hinner springa in och lämna dem hos dig i morgon - kan de vara hos mig tills nästa vecka då?

2008-07-15 | 14:28:10
URL: http://www.fnissis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: