2008-06-09
21:33:48

Energisk som faan!

Vaknade av väckarklockan. Drömde på tok för roligt för att vakna, somnade om och drömde vidare. Kom upp 15 minuter för sent, men orkade inte öppna ögonen, gick med ögonen stängda till toaletten...
Tillslut var jag såpass vaken att jag fick upp ögonen. Då fick jag den konstiga idén att cykla till jobbet!! Då var klockan kvart i 7, borde kommit på det en kvart tidigare, men men. Upp på sadeln och iväg. Kom bara 10 minuter för sent!
På jobbet var jag ingen arbetsmyra idag precis, det var ingen av oss i arbetslaget tack och lov, så jag behövde inte känna mej extra lat! Cykelturen hem gick som en dans och jag fick massor av energi, skönt att vara ute i friska luften!
Hemma vankades det jordgubbstårta som Teddy och Maja bakat, Majas docka Dora fyllde tydligen 3 år! Farfar fick komma på kalas på altanen. Jag har städat hamsterburen och fixat kvällsmat. Och nu ikväll har jag sorterat alla 3 tvättkorgarna. Så jädra skönt!!
Nu ligger vi i varsin soffa, Teddy läser Jesper Juuls "Ditt kompetenta barn" och jag med datorn i knät. I morgon börjar jag inte förrän 9, men Malis vaknar nog vid 6, hon la sej tidigt...
Jag har svårt att somna på kvällarna, läser en ruskigt bra bok!
"El Chocko" av Markus Lutteman. Svensken Jonas blir satt i fängelse i Bolivia efter att ha försökt smuggla knark ut ur landet. Fängelset är inte som i andra länder. Här köper man sej både en cell och frihet. Familjen får bo med fångarna och vakterna går att muta. En sann historia om Jonas från Kungälv, som både gifter sej och skaffar familj inne i fängelset!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: