2008-06-08
22:21:11

Tvätt tvätt tvätt...

Tvätta är kul när det är fint väder, det torkar så fort.
Men det är ingen jävel som är särskilt sugen på att ta hand om all den rena tvätten, vilket har resulterat i inte mindre än 3 tvättkorgar fulla med REN tvätt!!!
Varav 1,5 består av strumpor som inte nån är särskilt sugen på att dra på sej, så varför sortera dem???
Och de som känner oss vet ju förstås att 75% av alla strumpor hos oss saknar make. match.com ??????
Idag har jag absolut inte kännt för detta sorterande, i morgon kväll kanske, om inte älsklingen redan tagit hand om det...

Barnens garderober är oxå en katastrof, gick fort från långärmat till linnen i år. Måste ta en ordentlig genomkörare där. Tyckte inte det var längesen men...
Min egen garderob?
Hmmm, den ligger antingen på badkarskanten eller på en stol i sovrummet om maken tröttnat på att badkarskanten blivit så hög att sikten skyms från toastolen...
Måste rensa mina hyllor, ligger massor av gamla graviditetskläder och mammatoppar och amningstoppar och skräpar. Och en massa gamla t-shirts som "man ska ha när man målar". Jo tjena!
En regnig dag får det nog bli en rensning in the dressingroom!
Postat av: Sara

VAD SKÖNT! JAG KÄNNER IGEN MIG PRECIS!!! Just så har vi här också, förutom att vår rena tvätt ligger i fyra stora högar lite hör och var i huset...

Men jag försöker intala mig att det är en värdslig sak... Det finns ju så mycket annat trevligt att göra... KRAM

2008-06-08 | 23:38:43
URL: http://www.fnissis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: