2008-05-30
11:50:34

Gamla favoriter!

När jag var liten, mellan 10-12 år sådär så hade jag några favoritfilmer. Jag tror att jag sett allihopa MINST 100 gånger. MINST!!!

Den första filmen som rullade mycket var "Spöket på Canterville" En amerikansk film (Neve Campbell är med)utspelar sej i allafall i ett gammalt engelskt slott där en familj flyttar in efter att ha ärvt det. (Tror minnet sviker lite, har inte sett den här på säkert 15 år)
Det spökar iallafall och dottern i familjen fösröker bli vän med spöket som heter Sir Simon. Bra som sjutton tyckte jag att den var i alla fall!!!


Den andra filmen som gick om o om igen var "Can´t buy me love" med självaste bioaktuelle Patrick Dempsey i en av huvudrollerna! Alltså den här filmen!! Jag tror de flesta har sett den. Undrar varför jag tyckte den var så bra?
Tjejen i filmen var ju superflashig, bortskämd och snygg och med gott om pengar. Hade dessutom den snyggaste bil man kunde tänka sej. En vit golfcabrioelt...suck...


Sen kom väl "Dirty Dancing" in i filmhyllan. Jaa, den talar för sej själv. Slutet spolades tillbaka och sågs igen och igen. "Nobody puts Baby in a corner". Veronica och jag tränade dans och lyft i det oändliga...


Nummer 4 i favoriterna är "Bluegrass" eller Fullblod som den heter på svenska. Filmernas film för en 12-årig tjej som bara ÄLSKAR hästar!! 180 minuter hästar, hästar, lite kärlek och hästar!
Postat av: Evelina

Hej! va kul att du läser min blogg. ja visst är det galeta tt dom redan är ett år! vilken fin blogg du har, lägger till den i favoriter! ha en underbar helg! kram

2008-05-30 | 15:20:47
URL: http://www.metrobloggen.se/evsi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: