2008-05-12
16:33:07

I have a dream!

En ganska rejäl dröm dessutom. Men den känns långt långt borta. 3 barn, pengar och betyg sätter käppar i hjulet. Men drömma ska man ju göra. 4,5 års studier+1 års praktik. Sen ska man få ett jobb också, och när man väl fått det så får man pendla 6-7 mil om dan. Är det värt det? Kanske?

Har väl haft den här drömmen i sisådär 18 år nånting, men inte förrän nu har den känts verklig. Jag ändrar mej ju då o då mellan bagare och kontorsnissa, men den här ligger stadigt i drömväskan, fast långt ner, just för att den känns så svår att uppnå!
Det är nog först nu efter att jag fött färdigt våra barn som jag på riktigt kom på att det är det jag vill göra.
Men så tycker jag att jag är för gammal för att läsa. Men INTE! Jag har 35 år kvar i arbetslivet ju.
Men det verkar ändå så ouppnåeligt...
Har betyg så att jag kan söka, men inte betyg för att komma in...suck...Kass på matte är jag ju oxå...FAAAN!


Jag har ett helt ok jobb nu! Men inte ska jag va där i 35 år till??

Vad tror ni jag drömmer om?
Gissa gärna!!
Kul att se vad det är för folk som läser!!
Postat av: Sara

Hm... visst var det väl barnmorska? Du ska absolut försöka tycker jag!!! Ni kan säkert fixa det i familjen - tillsammans! Jag tror du skulle passa JÄTTEBRA! Lycka till!

KRAM KRAM KRAM

från en cell på Långholmen i Stockholm (kan du komma med en fil?)

2008-05-12 | 18:19:33
URL: http://www.fnissis.blogspot.com
Postat av: Marie Rådberg

Ja, jag misstänkte något inom vården eftersom det var så lång utbildning. Jag sa just till Peter bara häromdagen att om jag byter bana någon gång, att jag skulle vilja jobba som barnmorska!



Våga tycker jag - man lever bara en gång! (Våga åt mig med.)



Kram Marie

2008-05-12 | 18:40:12
Postat av: Anonym

Hej....Jo...visst stämmer det!!!!! Jag jobbade där då!!! Gud så häftigt...att du minns det!!!! Va roligt....Ha det bra!

2008-05-12 | 19:22:53
URL: http://metrobloggen.se/lenneer
Postat av: Lindy

Men måste du vara så duktig i matte för att bli barnmorska, jag menar 10 tår och 10 fingrar liksom. Det borde du klara :)

2008-05-12 | 21:19:21
Postat av: Marie

Japp! Barnmorska! Jo, matte behövs. Man läser ju till sjuksköterska först i 3 år. Och det vill jag ju egentligen inte vara. Jag vill vara barnmorska. Men de skriver även recept och delar ut mediciner mm så det är nog lite matte förstås!

2008-05-12 | 21:24:33
Postat av: Madelene1986

Jag tror att det är samma sak som jag drömmer om. Att bli barnmorska. Ha en bra dag! / Madelene1986

2008-05-13 | 08:24:36
URL: http://madelene1986.blogg.se/
Postat av: Cissi

Hej!

Ingenting är omöjligt! Man ska göra d man känner för. D e ju lite läskigt innan man har tagit d där STORA steget:) Det viktiga e att man har kul!

Kram

2008-05-14 | 13:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: