2008-05-20
21:12:44

Tänk om man blev...

...ett träningsfreak!?
Om man verkligen fick in det i sin livsstil och blev nöjd med sin kropp! Det hjälper ju inte att jag äter bulgur och solrosfrön om jag inte fixar till magmusklerna!
Sara satte griller i huvudet på mej. Har ju iofs tänkt tanken åtskilliga miljoner gånger att jag skulle börja på hälsocenter igen. Det var ju jättekul när jag väl var i gång!
Men när redan 3 av 5 kvällar är uppbokade med barnens aktiviteter så känns det som man måste prioritera hemmakvällen, alternativt träna sent på kvällen och då vet man ju redan att motivationen är rätt låg framåt 8 på kvällen...
Jag borde hänga på Sara, jag borde verkligen!
Lättare om man är fler att få motivation!
Kanske borde lägga till årskort på hälsocenter på min önskelista!?

Kniiiip!!!
Postat av: Sara

Du är så välkommen att hänga på! Har idag varit och kört ett styrkepass... och konstaterat att alla de där övningarna som jag lätt gjorde för några år sedan är betydligt svårare nu. Så JÄVLA mycket mage som är i vägen hela JÄVLA tiden... Usch! Och sedan stå och titta den där JÄVLA spegeln hela tiden... Blä! Man blir lätt trött på sig själv då... Så nu MÅSTE jag göra något åt detta. Hoppas kunna lägga mest tid i gymmet - för dit kan man åka whenever... och det behöver inte ta så lång tid varje gång.

Men jag känner mig verkligen som ett miffo... fel kropp på fel plats liksom. Fast jag ju bfaktiskt är helt rätt kropp på rätt plats - för om man är överviktig så är det ju där man ska vara och jobba bort sina kilon... Och den känslan ligger helt och hållet i mig själv... på hälsocenter var alla mkt trevliga! Trr att det va bra att jag kom iväg själv denna första gång - för då bevisade jag för mig själv att jag vågar... Men vore ju kul med sällskap! ;-) FAst jag vet hur det är med fullbokade kvällar... och då har jag bara ett barn, och en sambo som oftast är hemma. Får i alla fall inte ihop det - men nu försöker vi!

STOOOR KRAAAAAAM (mitt blogginlägg för dagen hamnade nog här som en kommentar...hehe!)

2008-05-21 | 22:34:17
URL: http://www.fnissis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: