2008-11-09
22:10:27

Fars dag!

Fars Dag har inte firats så mycket idag. Teddy fick en skjorta och ett kort grattis, jag har jobbat hela dagen nämligen.
Far min ringde igår för att försäkra sej om att jag VERKLIGEN inte skulle fira honom. Kul kille...
Men OM jag skulle firat honom idag så skulle jag bjudit honom på det här! (Teddy fick smaka iallafall...)

Får jag lov att presentera: Spaghetti Carbonara!

Teddy fick mej att lova att jag skulle laga det fler gånger.
Kan rekommendera vinet, Cameleon. Otroligt gott!
Receptet då:

1 röd lök
1 paket bacon
1,5 dl grädde
1,5 dl mjölk
(Jag bytte ut mjölk och grädde mot 7% matlagningsgrädde)
Valfri pasta, jag valde färsk
Salt och peppar

Stek baconet (inte så bränd som min blev...)
Fräs löken i lite smör och blanda i gräddmjölken, peppra rejält.
Koka pastan.
Blanda ihop alltihop, salta och peppra efter behag. Riv över lite parmesan.
Hugg in!

Postat av: Sara

Låter gott! Måste testas! Vinet också förstås! =)

Bilden på Wictor är ju hur go som helst! Kjam

2008-11-10 | 08:33:18
URL: http://www.fnissis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: