2008-11-07
16:42:55

Hösten

Alltså, den här hösten går så fort. Jag har aldrig vart så förtjust i hösten. Mörkret, rusket, och smutsen. Jag ÄLSKAR våren med allt ljus, alla sköna gröna färger, fågelkvittret och blomknoppar.
Jag blir alltid på hugget när folk säger redan i början av augusti att det är höst i luften. I h***e heller, det är sommar. Jag hävdar envist att sommaren varar ända tills min födelsedag i september. Ibland gör den ju faktiskt det...
Nu kom ju hösten rätt tidigt i år, det får till och med jag erkänna. Men hur fort har den inte gått då!?
Helt plötsligt är det november och bara några veckor kvar till advent. Yrkesskadad som jag är, så är det inte så att man LÄNGTAR efter advent och jul. Vi har så fruktansvärt mycket att göra på jobbet då så att man aldrig hinner med att ha mys och pyssel hemma som alla andra har. Men jag pysslar desto mer på jobbet, och det är ju kul!

Men den här hösten, har som sagt gått fort och smärtfritt, Malisen trivs på dagis, Linus och Maja likaså på fritids. Allt snurrar på och rutinerna sitter. Vi har ju morgonpigga barn, vilket är en fördel när man ska upp dem kl 6 på morgonen, men är mindre kul på helgen. Läggning funkar oxå bra, de äldsta somnar vid 20 varje kväll. Amalia brukar somna innan dem, men senaste veckan har hon strulat rejält. Nån period antar jag.

Alltså, det har vart en sjysst höst helt enkelt!


Gulliden Såg i höstprakt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: