2008-11-13
16:02:50

Oj vad jag känner mej stressad!

Nu har jag känt av den sedvanliga adventsstressen på jobbet! Massor som ska göras och fixas och en massa folk som vill ha saker och ting gjort! Man får ha god framförhållning. Pappersarbete som ska vara klart till nyår måste göras nu. För efter 1:a advent så är det julförberedelser som gäller för hela slanten, då finns det ingen tid för pappersarbete.
Som vanligt drar jag igång en massa projekt som kräver extra arbete, vilket är jättekul, men kanske bara blir halvdant i sista änden!? Jag som jobbar 80% just nu skulle behöva jobba 120% för att hinna ikapp en massa grejer som släpar efter!

Nog, pratat om jobb!

Har haft dåligt samvete för vår trädgård ett bra tag, ingen som har vistats i den på snart 2 månader. Men nu har jag krattat upp löven från plommonträdet på framsidan. Hoppas på lite grannt väder i helgen så vi kan fixa till baksidan oxå. Vi har knappt inga lövträd i trädgården, förutom äppleträden, så vi ha rju inte särskilt mycket löv att kratta. Men några buskar ska klippas ner och rabatterna krattas iordning.
Om bara 2 veckor ska det ju adventspyntas och fönstren skulle VERKLIGEN behöva putsas innan dess.

Sitter ju här och stressar upp mej nu igen!! Adventstressen kom visst här hemma oxå.
Men innan advent har vi Linus 8-årsdag att tänka på. Så då ska hans rum vara klart!
Stress, stress...Men det fixar vi nog snabbt i helgen, 6 rullar tapet ska snart gå att slänga upp. Inget mönsterpass är det ju heller. Ska bli kul att fixa i ordning! Han vill ha sackosäckar att sitta i när han ska spela tvspel. Är det modernt just nu!? Vart hittar man det?

Nu ska jag gå och göra hemgjorda hamburgare, mormor kommer och ska vara barnvakt ikväll då jag och Tedddy ska på möte. Mysmys med mormor!

Kram på er! Nu ska jag stressa ner. Allt ordnar sej ändå tillslut! Det har det alltid gjort förrut!

Snart är det dags igen, för Sankta Lucia!
Postat av: anki

Fabrik 19 i Tibro säljer saccosäckar.

2008-11-13 | 20:25:49
Postat av: Anonym

Möbelköp i Tidaholm har också saccosäckar - för 595:- tror jag. Sedan vet jag att Mio har haft. Tror dock att de var lite dyrare.

Sedan finns det ju värstingarna Fatboy och en annan variant. Men då är det nog närmare 1500-2000 kr.

KRAM - och stressa inte ihjäl dig... Är lätt att säga - jag vet! Har precis fått ordination från läkare och sjuksköterskor att bromsa upp mitt liv. Nu. Inte efter jul. Så nu försöker jag med det. Inte särskilt lätt. Men jag måste nog.

2008-11-13 | 21:29:45
URL: http://www.fnissis.blogspot.com
Postat av: Michaela

EM och Mio säljer saccosäckar! Moderna eller ej, de är ju mysiga. Barnen har varsin säck och min "lilla rumpa" slår sig gärna ner i dem en stund också!!

Skit i fönstren, så länge det går att se ut! Det regnar snart igen ändå och då ser de likadana ut... Försök ta det lugnt! Kanske en avstressande fika med "gänget" nästa vecka?! Kram.

2008-11-13 | 23:01:11
Postat av: Maud

Hej, hittade din blogg och såg att du letar efter saccosäck...jag har en grå till salu, 300 kr oanvänd ( har förvarats i en plastsäck) maila om du e intresserad.

2008-11-14 | 12:17:43
URL: http://maudsanglar.blogg.se/
Postat av: carina

Gå ner i varv nu!!!! Den lilla lucian tittar vi på varje dag hon står på hyllan i tv-rummet, undrar hur hon kommer att se ut i år? Puss på er!

2008-11-14 | 17:00:23
URL: http://sierra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: