2008-10-14
09:37:59

14 oktober 2008, sista dagen som föräldraledig!


Idag är dagen S. Som i Sista dagen som föräldraledig. I morgon börjar jag jobba 80%...
Hela förmiddagen idag har jag för mej själv här hemma. Malis går sin sista dag på inskolningen mellan 7.30-12. Barnen är i skolan och Teddy på jakt.
-Va bra, sa Teddy, nu kan ju du städa hela huset i fred!
Dra åt h*****e! Sa jag! Nu ska jag göra sånt som JAG vill!
Och jag ville städa sovrummet och röja runt lite i tvätten, städa hamsterburen och duscha i fred! Var väl egentligen inga drömgöromål, men går dubbelt så fort att göra när man är själv hemma! Då blir det mer tid över till datorn!!

Klockan 11.45 tar jag, Linus och Maja bilen och far mot Landvetter! Nu är de på G hem, mamma och pappa, efter 3 veckor i Amerikat! Ska bli kul att se dem, bruna o fina antagligen efter så lång tid i 30 graders värme...

Ikväll blir det till att försöka trycka ner barnen i säng halv 8(vilket inte är troligt efter en lång resa Landvetter tur o retur), klockan 6.30 ska de nämligen vara på fritids och dagis i morgon. Och när de lagt sej, då är det Ugly Betty och House! Herregud! vilken TV-kväll!!

Nu har jag förresten äntligen hittat det prefekta ugnspannkakereceptet. Har provat mängder av varianter, men aldrig blivit nöjd, blir alltid för lösa i mitten. Men hur svårt kan det va??? Jag tog helt sonika mitt "vanliga" pannkakerecept. Blev HUR bra som helst!!! 5 ägg, 5 dl mjöl, 10 dl mjölk o lite salt. 200 grader i långpanna i 50 minuter! Mums!
Men man får va med och smälla bubblor, så här kan det bli...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: