2008-10-08
21:29:47

BakExpriment!

Har haft ett recept på Jordnötskakor i min receptbok i säkert 10 år som jag aldrig provat. Av en anledning! Att det inte står HUR man gör dem, bara vilka ingredienser som ingår och mängd. Men det låter så gott, och just nu hade jag jordnötter  hemma. Jag testar. Blev en ganska kladdig deg. Hmmm. Vad göra med degen?
Rullar bollar av degen som man gör när man bakar drömmar, vi kollar hur det blev!

Nej, det här såg inte rätt ut, blev flarn som INTE var hårda. Så gjorde man alltså inte...
Eller var det för lite mjöl i degen? Satsar på det. Drar i 1 dl mjöl till i resterande degen,
gör nya bollar och då blev det så här:

Jorå så att e...Nu blev det kakor! Goda såna om jag får säga´t själv. Men så här i efterhand när jag funderar på receptet så kan det nog vara så att man ska göra som med bondkakor. Inte ta i det extra mjölet, rulla en rulle och lägga i kylen en halvtimme. Skära skivor och grädda. Kanske, kanske inte. Ska testa det nästa gång. Men nu funkade det ju ändå!
 
Postat av: Anonym

Dela med dig av receptet, snälla! Så kanske vi andra också kan experimentera så får vi se vilka varianter vi kan göra? =)

Omgjord blogg - stilrent!

Kram

2008-10-08 | 22:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: