2008-10-15
20:53:54

Fucking Radiotjänst!

Faan! Jäkla skit!
Men förr eller senare visste jag ju att det skulle hända! Men att jag blev så ställd!?
I många år har vi klarat oss så bra utan detta! Gått så bra så!
(Jaja, jag vet att det är fusk och synd om er andra som fått betala mer pga oss...)

Det är givetvis Radiotjänst jag pratar om!
Tv-licensen har aldrig legat oss varmt om hjärtat. Va fasen, så mycket som man betalar för boxer, korthyror och annan skit. Visst har de skickat ut vykort varenda gång det är "kontroll" i stan, men risken att de kommer ut och pejlar hos oss i bushen är ju obefintlig! Men idag ringde de! Jag svarade (typiskt typiskt typiskt....)
-Är det Marie jag talar med!
-Jodå.
-Är det du som står för fakturorna?
-Va? (Hon frågar inte om vi har tv, tar väl det för givet...)
-Är det du eller din man som står för fakturor? (faaaan, vad ska jag säga...)
-Du kan få prata med min man, försöker jag.
-Nej, det är dej jag söker!(Bitterfitta, hon fattar väl att tjejen i hushållet har svårt för att ljuga...)
-Så, kan jag skicka fakturan i ditt namn?
Tystnad...Vad ska jag nu säga, Fredrik står bredvid o fattar vad som är på G och ser sur ut och skakar på huvudet...
Kan inte, klarar inte...
-Hallå, är du kvar???
-Öhh, jaa...öhhh, jaa det går väl bra.
-Då kommer den nästa vecka och ni har fram till 12 november på er att betala!
-Mmm, jaha, ja tack då...

Behöver jag säga att Teddy vart förbannad!? Varför sa du inte att vi inte hade tv?? Öhh, det klarade jag inte, hon var så hård, hon frågade ju inte heller!! Nä det klart hon inte gjorde, för hade du INTE haft tv hade du definitivt sagt det, direkt!!

Jaha, så efter x antal år så är det då dags att helt sonika börja betala tv-licensen!
Shit Pommfritt!!!
Postat av: carina

Ha, ha, nu gick det inte att åka snålskjuts längre!!

Du som klagade att det inte fanns nåt att se på tv, ddu hade ju egentligen ingen rätt att uttala dej om detta

2008-10-15 | 21:23:27
URL: http://sierra.blogg.se/
Postat av: Cissi

Ja du....gjorde oxå så..svarade i telefon altså...men för typ 10 år sen el nåt...fy f-n vill inte veta va d blir i pengar. Ser ju aldrig på deras dåliga kanaler ändå... Man borde kunna välja bort dom o bara betala för dom man vill se på. Så var glad att du har klarat dig så länge...:)

Ha d bra! Kram Cissi

2008-10-16 | 11:34:03
Postat av: Maritha

Håller helt med Cissi om att man borde få välja bort SVT! Dessutom så anser jag att det är förlegat, eftersom man (som sagt) måste betala för en massa boxrar, kort osv!

2008-10-18 | 14:14:18
URL: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: