2008-10-18
11:48:06

Sällskapsspel!

Jag ÄLSKAR sällskapsspel! Tycker att det är otroligt roligt! Men att spela med min man...Roligare spelpartners finns!
Jag gillar tex Monopol, men att spela det med honom är URtråkigt! Han vinner JÄMT! Han har sånt flyt och får alltid de dyra gatorna, lyckas alltid ha råd att bygga Hotell och ruinerar till sist sin fru! Skitkul! Och dumma regler kör han oxå! När jag var liten så spelades detta spel alltid med egna regler. Jag och Veronica kunde spela flera dagar i sträck. Hade man lite knapert så lånade man pengar av banken eller av varandra, allt för rättvisans skull! Men nej då, han säger att våra regler är FEL! Fröstår inte detta, dom funkade bra för oss!
-Up up up,ny regel! vrålar han, när det är nåt han inte gillar.

Idag skulle vi spela spel med barnen, Bamses Honungsjakt. Bakfull och dan som han är efter gårdagens älgstyckning så tänkte jag att det här kommer jag vinna över honom. Men tärningen var på hans sida, och den jävla varguslingen snodde alla mina honungsburkar! Så det sluutade med att jag förlorade i detta spel (oxå) och Teddy gick vinnande ur spelet med hale 12 burkar! (Han måste fuskat!!)

Ett spel jag vinner i är Alfapet, för Teddy kan inte stava så bra. Så tråkigt att han aldrig vill spela det...(konstigt!?)

Skulle vilja lära mej spela poker, kan reglerna (faktiskt, på riktigt) men jag kan inte "räkna kort" och är för dålig på att hålla ordning på vad alla andra kan tänkas ha. Kör på känn med världens sämsta pokerfejs... Vi har spelat några gånger med Lövbacken, men de brukar tröttna på oss efter en halvtimme;-)

Ibland spelar vi spel med Marie och Rickard. Men där är Marie upplärd av sin äldste bror Mikael, som tydligen fuskat i spel hela sin uppväxt. (Hahahahaha!!!!) Det brukar sällan gå bra. Teddy, som näste storebror ska minsann påvisa HUR reglerna är osv...Här kan vi snacka dålig förlorare och ny-regel-införare!! Men vi brukar ha kul ändå!

Nähä, nu ska jag gå och laga lite käk, farmor och kusin Marina kommer hit på lite lunch, sen är det dags att klä ut barnen till skräckinjagande små monster inför kvällens Hallowenparty!

Där ser ni min tomma hög med honungsburkar...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: