2008-10-19
21:48:22

Monstret på Gekås!

Jag har tillbringat dagen tillsammans med Linda i Ullared! På Gekås! Vi kom iväg strax efter 7. Precis innan vi kommer in i Ullared ringer Tobbe och säger att köbarometern står på grönt=ingen kö. HA! Stämde INTE! Kön ringlade sej långt in i parken och ut på parkering nästan ända bort till NetonNet...Urk...Vi satt i bilen och fikade o tog det lugnt en stund innan vi gick mot denna underbara kö! Men döm om vår förvåning, vi var inne på en kvart! Och jag skulle hitta SÅ mycket kläder till mej själv!! Jo tack...

Dagens inköp till mej:
*En styck skinnjacka
*Rosa scarves
*Matchande svart handväska
*Ett styck halsband
Das was alles...Om man inte inkluderar div. shampoo och rengöringskrämer.

Dagens inköp till barnen:

*Hockeyhjälmar inför stundande skridskoskola
*Julklappar till Malia
*Cerise munkjacka, strumpor och grå stickad kofta till Maja
*Tunika, kjol, mysbyxor, jeans och strumpor till Malis
*Mjukisbyxor, 2 tröjor till Linus
*Julklappar till Maja
*Julklapp till Linus

Övriga inköp:

*Vårt strykjärn kräver vissa åtgärder innan användning
1. Sätt ihop överdel med underdel
2. Hitta termostaten och tryck dit den
3. Sätt i sladden
4. Akta dej för att få in fingrarna i strykjärnet där endel av höljet saknas
5. Lyft inte i strykjärnet, isåfall får du börja om på punkt 1!
Behöver jag säga vad som inhandlades för priset av 169 kronor???
*2 vackra glaskulor med snöflingor på och med små ljusslingor innuti att ha i det stora fönstret i matrummet!
*En jävla massa shampo, balsam, tvål och tillsist....bakplåtspapper!!! Varför? Vet inte...De säljer ju sveriges sämsta bakplåtspapper, men ändå kommer det med hem...konstigt...

Klockan 14 var vi klara, och då hade jag oxå kallats kärring 2 gånger av ett monster!
Monstret var en pappa av storlek XL med en överbeskyddarinstinkt för sin son som liknande ett lejons. Jag backade ett steg där jag stod vid leksakerna och råkade knuffa till en pojke(inte ens så hårt att han vinglade till), varpå jag genast vänder mej mot honom och ber om ursäkt. Då slänger sej jättepappan i sina militantiska armebyxor fram och slänger upp ungen på axlarna och säger nåt i stil med: -Passa dej för såna där kärringar, samtidigt som han vänder röven mot mej och knuffar till mej!
-Ursäkta, men det ÄR faktiskt ganska trångt här, svarade jag då, men gick sedan vidare och hoppades slippa se monstret igen! Ett par timmar senare vandrar jag runt bland tamponger och bindor (spännande avdelning) och rundar en lastpall med SuperPlusob och där står Monstret igen. XLpappan intar försvarställning framför sonen och muttar kärring igen!
Oj oj oj. Han borde stannat hemma i lejonklippan och slickat sonen bako öronen istället för att ta med honom till hyenorna på Gekås!!!
Postat av: Jennie

Sicken gubbjävel!

2008-10-20 | 09:58:50
Postat av: Ulrika

Jisses..vilket ursäkta språket men djävla pucko till gubbe!!



Mkt du hittade på shoppingtur iaf :)



2008-10-20 | 10:14:37
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: maria

o my god

visst vill man egentligen bara be vissa okända personer att ta sig i mumindalen, alternativt ge dem ett försök till rak höger, men man finner sig själv stå där o BE OM URSÄKT?

jag är mållös...

kram :-)

2008-10-20 | 12:04:40
URL: http://mariabergstrom.blogg.se/
Postat av: Cissi

Ha å så säger dom att vi tjejer har pms!?

Ja d e ju han som har problem...Va bra att du inte lät honom förstöra din trevliga shoppingdag:)

Ha d bra!

Kram Cissi

2008-10-21 | 11:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: