2008-09-01
21:39:22

Funderingar på kvällskvisten!

Har funderat på detta i flera veckor nu!

Varför är det "finare" att gå upp tidigt än att vara uppe sent???

Tex: "Jag var uppe redan klockan 6 i morse och bakade bullar!" Redan när man säger detta så förväntar man sej en positiv komplimang, och det får man i form av:
"Faan va du ä redig då!"

Nästa ex:" Jag drog igång med bullbak klockan 11 i går kväll"
"Du är ju faan inte klok, gå och lägg dej istället"

Varför?????

Fast jag som inte är en kvällsmänniska brukar svara nattugglorna just som i exempel 2....
Postat av: Sara

Intressant fundra hörru du! Själv e jag ju en nattuggla (och rattuggla haha!) och har supersvårt att komma upp på morgonen. Men nu har det gått ganska bra faktiskt. Men det är ju verkligen som du säger - och det är konstigt. I mitt förhållande är det också väldigt så!!! Han ÄR ju så morgonpigg... och det är han verkligen. Men så somnar han i soffan kl nio varje kväll. lyssnar på hans snarkningar nu. Suck! =)

2008-09-01 | 22:10:55
URL: http://www.fnissis.blogspot.com
Postat av: maria

En fråga: vad händer med oss som är trötta kl 6 på morgonen OCH kl 11 på kvällen?? :-) fast det är klart, det finns ju några katter som kan väcka en på morgonen här... :-)

2008-09-03 | 14:00:39
URL: http://mariabergstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: