2009-04-16
21:26:09

Åksjuka!

När jag ver liten kunde jag åka varenda karusell på Liseberg utan att ens bli yr i huvudet.
Tills jag på en klassresa till Liseberg åkte "kaffekoppen" med "Fidde" som snurrade och snurrade och snurrade på kaffebordet tills jag var yrare än jag nånsin har vart under en fylla!
Det snurrade hela bussresan hem, det snurrade hela natten och jag fortfarande kände mej yr när jag gick till skolan dagen efter...
Sen dess har jag lite problem att åka spinning things. Även åksjuka har jag drabbats av om jag sitter i baksätet. För att inte tala om sjösjuka!!
Helsingborg-Helsingör tar ca 15 minuter och redan där känner jag mej ostadig.  Och har jag blivit sjösjuk så sitter det i hur länge som helst. Magen ballar ur, yrsel, trötthet, aptitlöshet och illamående!

Om drygt 1 vecka styr vi kosan mot Tyskland och jag ska klara av ett par båtresor. HJÄLP!

Har provat följande:
-Dricka sej salongsberusad innan bårfärd
= blir samma resultat, alltså illamående och trötthet, hmmm, vad kan det bero på...

-Ta en åksjuketablett
=Jag däckade fullständigt och var i dvala  i typ 10 timmar

- Sitta på däck, med blicken riktad mot horisonten
= funkar fint, särskilt om det är lite lagom kallt, mindre kul för mina resekompisar som jag tvingar med ut som sällskap!

Jag funderar nu på om åksjukeplåster skulle funka, nån med erfarenhet?

Förra gången jag avr i Tyskland med jobbet låg jag i nästan 1 dygn däckad på hotellrummet efter jobbig båtfärd, i min ensamhet funderade jag på hur mycket en helikopter skulle kosta att ta hem! Man längtar aldrig så mycket hem som när man är sjuk och ensam...snyft...
Postat av: Sara

Samma här... har aldrig testat åksjukeplåster dock... Visst är det trist att det håller i sig så länge! Åker ju båt med M & A emellanåt - och då kan jag känna mig som att jag är kvar på båten i två dagar efteråt. Sjukt!

2009-04-18 | 12:22:05
URL: http://www.fnissis.blogspot.com
Postat av: Kristina

Prova detta häxtrick. Sätt plåster över naveln kanske psykologiskt men det har funkat på mig. Jag mådde alltid skit vid båtresa men klarar mig bra nu Lycka till =)

2009-04-23 | 22:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: