2009-02-05
18:34:32

En vanlig dag mellan 17.30-18.30

Fy helvete vad jag blir trött på allt ibland!!!
Gå på sveriges mest värdelösa ICA och leta i hyllorna, skynda hem, ska på några minuter fantisera ihop en smaskig måltid. Tillbringar en timma vid köksbänken för att laga denna smaskiga måltid, under tiden byter man antagligen minst en blöja, letar nappar, räddar wiikontroller från Malan, tjatar på Linus om läxor, räddar badrummet från översvämmning (Malan igen), svarar minst 2 gånger i telefonen, byter kanal på tv:n 5 gånger. En timma senare och något snällt barn har oftast hjälpt till att duka. Fram med maten!
Mums!
3 minuter senare:
Linus är klar och vill gå från bordet, men han tvingas kvar!
Maja har inte ens börjat på sin portion, hon pratar sååå mycket.
Amalia har stoppat ner det mesta av maten i vattenglaset eller tvärtom...
Jag och Fredrik slänger i oss maten och hundfaan äter sej mätt från Amalias byxben...
Ytterligare 3 minuter senare sitter jag och Fredrik själva kvar vid bordet, helt slut.
Bolibompa, barnen sitter tysta och lugna en stund! (vem har ork kvar till bolibompasex???)
Sen kommer det tråååååkigaste.
Diskmaskinen. Hur många gånger på en dag plockar vi i och ur denna hatkärlek??
Torka bord och bänkar. Lite kastruller och en stekpanna  kvar på bänken, som inte går i diskmaskinen, får stå kvar...Och de står där än, dagen efter, tills det är dags igen (om inte min underbare make tog hand om dem...)

Innehåll: vissen orkidée, sås, pasta, gammalt potatismos i gryta, kartong till nyinköpt rakapparat. Äpple med bitmärken, tom syltburk, hudkräm, musli, videoband med Kalle Anka, en väldigt liten leksaksbil, nescafe och en blockflöjt (!?)
Och jag lovar, den här bänken är nystädad, ni skulle sett den innan...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: