2009-06-01
23:02:06

Räckte det inte med böter?

Ja, dagen kunde ju vart bättre. I inlägget nedan ser ni hur dagen inleddes.
Den avslutades med nån slags allergireaktion.
Jag brände ju mej som sagt ganska rejält i solen i helgen. Det känns kan jag säga. Har gått i linne idag, för även mjukt tyg skaver på min ömma hud. Men jag har hållt mej inomhus. Jobbade till 20 och när jag kom hem tog vi cyklarna till ån med hunden för att han skulle få svalka sej.
När vi kommer hem känner jag att det är nåt på ryggen, får lite småpanik då det gör ont. Springer till Teddy men han ser inget. Det bränner och gör ont på en liten fläck. Men efter bara några minuter så värker det på hela övre ryggen.
Jag försöker klia, men min redan ömma hud får mej att avstå. Tar en kökshandduk och går och drar på ryggen, river mej mot dörrfoder och filtar mm.
Känns som att nån tänder eld på min rygg, kliar hysteriskt samtidigt som det gör SÅ ont. Letar som en galning efter zinkpudervätskan som är klåddämpande, men hittar inte. Försöker äta, men det går inte, är helt crazy. Nu börjar huden krampa på ryggen och jag vrålar!!! Fredrik får fram 3 allergitabletter som jag slänger i mej. Amalia kommer upp ur sängen och undrar varför mamma går totalt bananas!
Jag slänger mej tillsist in i duschen. Ganska skönt. Fredrik hittar tillslut zinkpudervätskan och masserar in på ryggen. Ca en kvart efter det så lugnar det sej.
Va faan va det här? Blev jag biten av nåt? Har en lite upphöjning på ryggen på ungefär det stället det började. Googlade och såg att även spindlar kan bitas och ge allergiska reaktioner. Klart som faan det måste vart en spindel! De äckliga djuren!!!!
Postat av: Sara

Läbbigt! Soleksem kanske? Jag har haft såna attacker - jätteäckligt är det! KRAAAAAAM

2009-06-01 | 23:35:47
URL: http://www.fnissis.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kanske var en humla!!

De bränns ju har jag hört..

//jempa

2009-06-02 | 16:55:11
Postat av: Jenny

Mein Gott! Hoppas det har gått över nu...

2009-06-02 | 19:45:04
URL: http://trisselina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: