2009-11-05
20:37:00

Ska jag skriva ett långt meningslöst inlägg?

Har vart en dålig bloggare ett tag...Det märks att det börjar gå mot jul. Veckorna går fortare och fortare och blir mörkare och mörkare, och ju mörkare desto mer jobb har vi framför oss. Julen är på G med allt vad det innebär. För mej innebär det JOBB, framför allt. Jag skulle inte vilja vara utan adventstiden på jobbet, för det är en enormt rolig period, samtidigt som det nästan tar knäcken på en. EMn utna den perioden så känns julen fattig.
Nackdelen är att när julen väl kommer så känns det som jag redan firat jul flera gånger. Kan tänka mej att många som jobbar i butik känner så oxå, eller de som jobbar på restaurang. De har hört musiken och sett allt julpynt rätt länge...
Vi har lagt julschemat på jobbet, jag fick julaftons förmiddag mellan 8.30-11.30 på min lott och juldagen mellan 5.30-9.00. Ganska OK faktiskt. Så när det är slut vid 11.30 på julafton så kommer vi åka till Kälcene för jullunch! Perfekt! Och när juldagens pass är slut vid 9 så är jag ledig tom den 3 januari!! Jippie!

Idag har jag haft ledig dag, en riktigt härlig dag! Först röjde jag och torkade av extremt skitiga golv i kök och hall. Sen åkte jag och Malan till stan för att fylla på förrådet med fågelmat, vi har massor av hungriga birdisar här ute. Sen gick vi till djuraffären och kikade på djuren, jag kunde inte sluta titta på de nyfödda dansmössen...små rosa saker som låg i en hög!
Sen besökte vi den fantastiska Nettobutiken där vi bara köpte onyttiga saker. När vi var klara kom vi på att det var lunchtajm på Hökensåsskolan, dit vi har matbiljetter, så vi åkte dit och käkade lunch ihop med Majas klass!
Efter det blev det en skön paus så Malisen sov och Maja och hennes kompis Julia lekte, så jag kunde beställa färdigt alla jultidningarna. Sen kom Linda och E-flickorna, Ella och Esther alltså.
Så vi fikade och fikade och flickorna badade.
Efter allt fika var det dags för ett besök på gymet.
Döm om min förvåning när vi 4 stycken kompisar kyckkats pricka in samma tid att träna! Hur stora var oddsen!?
Det var kul och gick lätt idag, vissa dar är riktigt tungt, men inte idag! Hoppas på en riktigt go träningsvärk om ett par dagar!
Nu sitter jag här i Malans säng med daorn i knät och hoppas lilla fröken snart tänkt att somna. Låter kanske inte särskilt bra, men enda sättet att få henne att somna på kvällen är att sitta hos henne, så efter lite gonattmys så kan man sitta med datorn tills hon somnar...
Om hon har lyckats somna till kl 21 ska jag se på lyxfällan, annars får jag väl spela in det. Vi bytte från boxer till canal digital häromdan. Thank you LORD för inspelningsbar box!! Så himla smidigt att bara trycka igång och gå därifrån en stund för att sen kunna se programmen utan att behöva se reklamen!!!

Jaha, det var mitt meningsfulla inlägg för den 5 november 2009!
Trevlig kväll på er alla!

Den där baksidan hoppas jag ska bli lite mindre efter idogt tränande!
Just det ja, Teddy har lagt klinkersgolvet i vårt blivande badrum! Det ska ni snart få se bilder på!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: