2010-07-21
23:35:25

Semestern går mot sitt slut...

...men det är fortfarande mitt i sommaren:-)

Vilken sommar!!! Vi har haft 2 dagar med regn och en mulen dag på 4 veckor!!!! Iallafall där vi har befunnit oss. Min sista vecka är vi på hemmaplan, vi sköter om pooler, katter och kanin åt grannar som är borta, lite måste man ju ge tillbaka efter all hjälp med våra djur när vi vart i väg.

Idag har det vart barnen Gullidens dag. De fick skriva upp på en lista vad de ville göra och äta idag och sen gjorde jag och Fredrik upp planerna...
*Lyxfrukost med stekt bacon, ägg, rostade mackor, plättar mm mm
*Kubb med diverse fusk
*Plask och plums i grannens pool, (inte jag, fy satan va kallt!!!
*Lunch på Elins lassrestaurang i Hjo!! (Här fuskade jag inte....)
*Cykelutflykt på närmare 2 mil till stan med diverse lekplatsbesök, picknick i bruksvilleparken, filmhyrning på Videogottis och middagsinköp på ICA, avslutningsvis en joooobig cykeltur tillbaka hem med trötta barn!
*Tacos på altanen med kusinerna och tillsist myskväll med "Planet 51" i dvd:n och snask på bordet.
*22.50, barnen har slocknat!

Det var himla roligt alltihop och barnen var nöjda, men i morgon är det dags att hugga tag i målarpenseln igen. Nu vill vi bli klara med det här projektet nån gång!!
Taket är klart, framsidan och baksidan är målade, nu är det gaveln som gäller.

Nu ska jag kila ner och lägga mej mellan nytvättade lakan, visst är den känslan oslagbar!!!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: