2010-03-06
22:41:37

Att bestämma sej för att vintern är slut!

Har fortfarande inte gnällt på snön EN ENDA GÅNG!!! Och tänker inte göra nu heller!

Tack vare snön så har vi haft en ljus vinter, inte alls så där grå och mulen som den brukar vara. Och jag har tyckt att det varit helt underbart!
Det har funkat länge, men nu går man på reserven verkligen. Nu är immunförsvarets vara eller icke vara och vitaminbristen uppenbar. Tröttheten är enorm för de flesta!
Nu är det dags!
Jag har bestämt mej för att vintern är slut den 15 mars! Då ska jag gå över till vårtid inombords. Inte sagt att snön är borta, men då börjar "min" vår. Har smygstartat med köket, bort med alla röda detaljer som brukar få vara hela vintern, nu är det ärtigt grönt som gäller. Efter den 15 ska jag oxå börja fundera på vårkläder till barnen, skor och jackor.
Men...Sen börjar den hektiska våren med allt vad det innebär. Klassfester, föräldramöten, utvecklingssamtal, klassboll, avslutningar av dittan och dattan. Då längtar man tillbaka till lugna februari och sköna stunder i skidbacken...

Våra magiska årstider här i Sverige

Sen blir det Skolavslutning och midsommar och semester och packning av husvagn!

Tro det eller ej, men på väg upp i liften i Sunne i söndags säger Fredrik:
-Jag längtar efter att åka ut med husvagnen i sommar!
Postat av: freja :)

inte bara vintern är slut den 15, det är min födelsedag oxå :D

2010-03-07 | 11:13:27
URL: http://ffrejaliindhh.blogg.se/
Postat av: Marie

Precis det Freja!! Det är en bra dag:)

2010-03-07 | 11:46:19
Postat av: Jenny

Bra! Jag är med. 15 mars. En vecka vinter kvar bara, gött!

2010-03-07 | 18:58:53
URL: http://trisselina.blogspot.com
Postat av: carinaholgersson

Underbara unge!!!!

2010-03-08 | 19:54:34
URL: http://sierra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: