2011-12-30
22:48:53

Julen i ett nötskal!

Kära nån va dålig jag är på att uppdatera. Har inte haft lust, ork att blogga. Men nu får jag ta mej i kragen!
Är så förjordat trött, inte fysiskt, men psykiskt. Det var några intensiva veckor på jobbet innan jul som tog all energi som fanns, och mer därtill, sen tänkte jag slappna av mellan jul & nyår, men där ligger så mycket å gror i hjärnan på saker som ska förberedas och grejas på jobbet så det är lögn att få stopp på hjärnaktiviteten.
Vissa dar går bättre, andra vaknar jag vid halv 6 på morgonen och går från vilopuls till 200 på ca 12 sekunder... Nästa vecka är det dags att dra igång lite bättre rutiner och då kanske det släpper. Ska försöka jobba undan de där jobbiga uppgifterna snabbt så det går att komma vidare!
Har ju vecka 5 att se fram emot då vi drar till fjällen:-)

Julen då? Den har vart bra!Det var en mysig julafton med go Tomte och mys med släkten. Men så snöpligt kort bara... Alla var nöjda å glada med sina klappar, granarna barrade som vanligt, Teddy har gått runt och snorat och skyllt på hyacinterna, barnen har bråkat och allt har vart precis underbart! Som det ska vara när det är jul! Vi har hunnit träffa massor av vänner i mellandagarna och det har verkligen piggat upp! De är så goa!!
Legat i soffan och sett på film har vi gjort, ätit upp allt julgodis, vilket resulterade i risig mage, surprise!

I morgon är det nyår. Nyår är inte så specielt för mej egentligen, men i år blir det 3-rätters med Fredriks syskon med familjer. Det kommer bli sköj! Inköpen är gjorda, rödvinssåsen är klar och i morgon ska jag duka, det är alltid kul att få pynta lite:-)

På juldagen firade vi jul med Farmor, vi snapsade Baileys redan kl 11 på dan. Vi hade så mysigt, fikade och tittade i gamla fotoalbum!

Gott nytt år på er Bloggisar!!
Postat av: Jenny

Gott nytt år min vän! 2012 får vi se till att ses :)

2011-12-31 | 11:02:14
URL: http://trisselina.blogspot.com
Postat av: Sara

Gott nytt 2012 till er också! <3 <3 <3

2011-12-31 | 17:45:13
URL: http://www.fnissis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: