2011-09-19
20:09:08

Shoppinglusten slog till!

Idag har jag och Amalia vart helt lediga. Min första tanke var: Jag rör inte bilen, vi ska bara va hemma idag! MEn vid närmare eftertanke så borde jag försöka hitta lite kläder, och vi borde beställa fönster!

Jag å Malan drog till Falköping med mormor. Axel & Ebba var första stoppet. Jag hittade en enkel rendig klänning i marin/beige och en brun stickad kofta. Kappahl var en besvikelse, men hittade ändå ett par svarta leggings. Vero Moda var sista anhalten och där hittade jag svart linne och en cerise tunn historia att ha utanpå. Nöjd!
Klänningen fick jag dessutom av mamma i för tidig födelsedagspresent, mycket bra:-)

I eftermiddags åkte jag och min bättre hälft till Borgunda för att tillsist beställa fönster till detta hus.
Kan väl inte säga att jag och säljaren hade samma åsikter om nånting egentligen...Men va fasen, det är ju inte han som ska bo i huset!
Men han lyckades ändå förvilla våra hjärnor så vi inte klarade att beställa...Vi står nu i valet och kvalet mellan vita och grå fönster! Det handlar om sjukt mycket pengar, så man vill ju inte välja fel!

Nu har vi just vart ute på hästjakt! Ganska lustigt egentligen när man tänker efter...På svärmor och svärfars mark betar hästar som ägs av I. Grannen A ringer och säger att det springer hästar på deras väg, är det "våra"? Jag ringer I som ska komma så fort hon kan. Då ringer granne G och säger att det springer hästar på hans väg, är det "våra". Jag tar bilen och kollar hagen. Nopp, alla"våra" hästar är på rätt plats. Vilket slutar med att jag å Teddy åker iväg i bilen för att leta upp rätt ägare till dessa hästar, som vi inte ens sett till...
Skönt att vi kunde lösa problemet åt alla andra och dessutom tillslut fösa ner hästarna till rätt gård!
Är det det som kallas grannsamverkan? Hahaha!

Nu vankas tvkväll, Ensam mamma söker och Svenska hollywoodfruar!! Sicka humorprogram på en måndag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: