2008-09-04
13:32:00

Dagens ICAbedrift!

Klockan 9 skulle jag vara på ICA idag.KLOCKAN 9! Kvart i var vi färdiga att åka, jag och Malis! Men var ÄR nycklarna!
Ringa Teddy, har han kanske sett mina nycklar.Men nej...
Letar överallt där jag tror de kan vara.Hittar en extranyckel till volvon, men öppnar jag med den går larmet! Ingen bra ide!!
Vill ju inte göra som morsan som kör hela ägen hem från jobbet med en blinkande, tjutande bil...hehehe...

Men skam den som ger sej, under soffan i barnens tv-rum låg dom! Malis Malis....suck...
9.15 var vi på ICA. Hade dessutom bestämt mej för att Malis skulle SITTA STILL i kundvagen. Skuelle inte ge med mej och låta henne knata runt själv och leka inventerare! Jag klarade det! MAlan skötte sej underbart och jag spurtade fram emllan hyllor med leverpastej och hundmat! Snabbt, snabbt!!Dessutom hade ju ICA idag torsdag lyckats få upp veckans priser!!!!! I måndags var det inga uppe såklart!

Kl 9.52 var vi hemma igen. Så snabbt har jag nog aldrig handlat!?
Bara ett par minuter senare kom Nanna och barnen med middagsmat. Tobbe sover efter att ha jobbat natt, så Nanna bjöd oss pålunch hemma hos oss! Wonderful! Stuvade makkisar och stekt falukorv! Jisses vad Malis och Jacob åt!

Nu sitter jag och Maja i soffan och myser! Malis sover och Linus slappar i sin soffa! Skönt! Barnen är trötta så här i slutet av veckan, fast de somnade 8 i går kväll! Märks på Linus att det är större ansvar i 2:an, läxor,längre dagar och mer gympa. Maja trivs jättebra i skolan! Idag hade de lärt sej en sång som jag oxå fick lära mej när jag gick i skolan: "Äppelmelodin" Kul vi kunde sjunga ihop! Och kul för Maja att hon har fått sångröst!
 
Puss och Kram!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: