2009-02-23
22:06:19

Mössproblem!

En mössa måste man ju ha om man ska till "fjällen" (vilket jag inte tror det kallas i Sunne, men vi kan låtsas att fallet är så)
Jag har aldrig varit en vän av mössa och tror att jag hade en senast i slalombacken i Falköping typ 1995...
Hatar dessa tingestar som kliar och göra tt man ser flintis ut. För ärligt, hur snyggt är det när man som tjej är kortklippt och trycker på sej en mössa...Apfult!
Men man MÅSTE ju ha en när man ska till fjällen (ja ja, Sunne då...)
Jag tog med Moa som smakråd och gick till Sportringen i dag för att köpa en snygg mössa! Välja och vraka trodde jag, men de få som fanns var INTE min stil och INTE min budget...250 spänn för en mössa jag kommer använda i 3 dagar. Nä! Och när dessutom Moa asflabbade så fort jag provade nån så gick jag...
Gick vidare till Lindex. Men där hade mössorna (23 februari) ersatts av gummistövlar, paraplyer och solglasögon i JÄTTEFORMAT! Men Moa gav sej inte, där måste finnas en mössa!
Efter en stund tjoar hon borta i från Amalias avdelning, alltså typ stl 62-104...Hon har hittade en skitsnygg mössa i "mina" färger, men dock i bebisstorlek. Smyger ner bakom en hylla och trycker på mej den. Vill ju inte att personalen ska komma och säga till mej att inte töja ut bebismössorna...Men se, den passar!
Oduschad och hemsk, men här har ni bildbevis! Dessutom kostade den bara 69 kr och har 2 valmöjligheter! Det ni!!


Pinsamt blir det när barnen i sina pulkor har likadana mössor som jag...Men va faan!
Postat av: Sara

Haha - skitbra ju!!!! När jag läste rubriken på min blgog tänkte jag att nu har de fått in möss i huset...

och tänkte att det var tur att du inte skrev "musproblem"... Och så handlade det om mössor... fniss...

2009-02-24 | 07:01:12
URL: http://www.fnissis.blogspot.com
Postat av: carina

Först missuppfattade jag det hela och trodde ni hade fått möss i kåken! Du Mia, jag tror att vi hade haft nån snygg mössa här hemma! Typ; Nasco eller så. Bra att göra lite reklam när man åker slalom! Mamsen

2009-02-24 | 07:42:07
URL: http://sierra.blogg.se/
Postat av: Zandra

ha ha jag tror att Zaga har en exakt likadan mössa som du köpt, dock betalade jag bara 20 kr för den då den va på rea för ett tag sen. :-)

2009-02-25 | 13:09:03
URL: http://zuddaz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: