2009-03-23
21:22:30

Annorlunda familjer

Antar att det var fler än jag som kollade på Familjen Annorlunda nu ikväll.
Kan inte annat än förundras över hur olika familjerna lever. 10-barnsfamiljen har iofs "valt" att skaffa 10 barn och trivs med det och mamman drar sej inte för att ta med 8 barn själv och shoppa kläder!! Vilket jag aldrig skulle gjort...

Föräldrarna med trillingar fick ju en stor chock  på ultraljudet och ansökte om avlastningsfamilj redan under graviditeten. Fortfarande verkar de inte helt bekväma i rollen som föräldrar till en stor barnaskara.
Kan inte annat än undra vad de själva tänker när de ser programmet och ser hur de andra fixar det...
Sen är jag givetvis inte avundsjuk på att få trillingar och inser att det absolut inte är en barnlek (!!) att ta med sej tre 2-åringar på en semesterresa...Men måste allt vara så JÄVLA PERFEKT!?!? Var är spontaniteten och glädjen?? Det är ju bara jobbigt allting!!

Är rätt nöjd med min barnaskara...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: