2007-12-22
17:40:33

Våra fina granar!

Nu har vi stökat hela dan, men ändå inte kommit till själva städandet...Köttbillarna är gjorda, granarna är inne, duken är manglad, sängarna nästan nybäddade, toaletten o handfaten rengjorda. Det stora jobbet är just plockandet. Plocka plocka plocka. Hur mycket saker kan det finnas i ett hem?
NU har teddy fått igång dammsugarna (stavas dammsugare med ett eller två M ?) Damsugare, nä...
Sen är ju våtmoppningen mitt ansvar. Julklappasinslagning står på schemat efter barnens läggning. Hmm, det ska visst in matlagning däremellan oxå... I morgon ska det kokas ägg o skalas räkor, jo jag köpte oskalade för de är godast, men tar ju längst tid att pilla med... I
 morron är det nämligen lillejul hos mamma o pappa, därför måste allt va i ordning här hemma i dag. Vårt bidrag till julbordet i morgon blir ägghalvor o krustader med skagenröra, egengjord såklart. Hinner jag ska jag baka en sats pepparkaksmuffuns till så blir det ett bidrag till kaffet oxå!

Har vart hos doktor Therese där hon gjort en mindre operation på mej...Jag hade bråttom ner för trppen förrut o höll hårt i trappräcket, då losas det en flis ur räcket o gick in i handen. Å gud vad ont det gjorde!
Hela handen började bulta. Klarade inte själv att få ut den, å teddy svimmar ju bara han ser ett sår så det fick bli tessan. Jag hotade att bita henne i ryggen om det gjorde ont, men det gick fint, stor som en halv tandpetare var flisen, nu känns det bra igen!
Och granen är på plats, förlåt GRANARNA. Min alldeles egna med enbart gamla kulor och barnens med allehanda pynt. Teddy har bundit fast min gran i väggen, Man vet aldrig med Malan!!
Här kommer kort på granarna!
image15
image16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: