2008-08-20
12:49:46

Dagis fortsättning...

Har ju problem med dagisplats som ni läst tidigare. Stått i kö i ett år för att få plats på det dagiset vi vill, men får ändå plats på ett dagis som stod längst ner på vår önskelista... Hur som helst!

Jag ringde tillbaka till handläggaren i måndags och frågade vad kösystemet var till för. Jo, det var ju ifalla det var många som sökte tex. "junibacken" från den 1 september. Så fick den plats som hade ställt sej i kö först. MEN, var det däremot en som sökte plats på samma dagis fast med start 29 augusti så får ju de platsen istället...

Som det var nu var det fullt på vårt önskedagis, jag ville då veta när de släpper in igen, då fick jag numret till rektorn där. Ringde till henne, hon började lite nochigt att svara på mina frågor att fullt är fullt. Men sen kom det fram att det visste hon egentligen inte, för hon hade inte alla scheman klara inför hösten. Och hon kunde inte svara på när de tog in nån igen. Men hon tyckte att vi skulle hålla kontakten för att se om det blev någon plats innan jag måste lämna besked om den platsen jag HAR fått. Så då lät det positivare! Men jag frågade oxå vad det är som säger att det är just VI som får en plats om den blir ledig. Men vi stod HÖGT upp på listan sa hon, Hur högt upp vet jag dock inte...
Och som det ser ut nu så skulle vi kunna vara hemma med Malis fram till årsskiftet om vi bara vet att vi får en plats där vi vill! Så nu är det bara att hålla tummarna och hoppas vi kan få en plats!

SUCK SUCK SUCK...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: