2008-08-17
21:13:49

Vardag igen!

Tänk att 4 veckor kan gå så ruskigt fort!
Nu har jag packat Majas första skolväska, en ny röd med Hello Kitty och matchande pennfack. Hennes första skoldag i morgon och pappa ska få följa henne dit! Linus som börjar 2:an har oxå en ny väska, med SvampBob.
Och jag har retat upp mej hela helgen på dagisplatsen och ska ringa i morgon och slåss om lite frågor! Ja, nu har jag katat till mej! Visst är det alltid så att när man lagt på luren, då kommer man på vad man skulle sagt och frågat och gjort! Men nu så!!! Risken är att vi får räkna med att vara hemma ett tag till med Malis för att få plats på "rätt" dagis. Och det är vi så gärna! Frågan är vad jobbet tycker om det...
Grejen är den att jag ställde henne i kö i oktober i fjol för att verkligen få det dagiset vi ville. När jag pratade med handläggaren i juni så menade hon på att iom att vi stått så länge i kö så skulle det inte vara några problem att få plats på "vårt" dagis. Men nu var det helt plötsligt fullt där! Och fullt är fullt! Det fattar jag med. Men de måste oxå kunna svara på frågan NÄR de släpper in fler barn på "vårt" dagis! Eller hur! Den frågan vill jag ha svar på innan jag kan besluta om att vänta på den platsen eller ta den platsen vi fått!!

Spännande fortsättning i morgon alltså!
Nu gäller det att kunna sova inatt, kl 6 är det uppstigning, nu är det kneg igen! Man har ju blivit van att va uppe till 11-12 på kvällarna, minst. Sen läser jag alltid en timme oxå... Just nu läser jag "Flickan under gatan" av Roslund och Hellström.
Riktigt bra bok om livet i tunnlarna under Stockholm stad!
Dagens boktips! (kommer fler, har läst en himla massa böcker i sommar!)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: